• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Babyblå? o_O

Rolex
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Dock jäkligt trist att de fuckat upp länken på daytonan när de fixat till den på YM... Men det är klart, bättre de bygger ut daytonan åt det hållet än att öka diametern.
 

DrDre

Patek
Tudor kom ju med två nya modeller, en retro (Montecarlo) men också en annan mer nytänkande någon sorts keramik och en sluten boett (om jag förstod det rätt). Tyvärr har väl de artistiska ambitionerna fått ta över så man kan knappt se hur klockan ser ut, men dessa två ger ju en hint i alla fall.





För Rolex designer kanske den här bilden fångar mångas uppfattning i år?

 

POO

Panerai
Rolex har haft en pepsi i sortimentet i en fasligt massa år och så väljer man att göra en steinhart lookalike nu när man äntligen kan göra tvåfärgade bezlar!?!?!?!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
...its platinum baby!

DD i Pt är väl också babyblå?
True.. Tråkigt de riktar sig mot så liten målgrupp. En liknande stålis hade varit kanonkul med svart bezel och någon någorlunda sansad tavla. Självklart är det roligare att sälja superdyra klockor istället för Svenssons som köper stålrollar..

Nu är Rolex bäst i världen på att bygga image så jag antar att de vet vad de sysslar med. Känner mig inte jätteimpad av någon av de nya modellerna men då var jag nog knappast tilltänkt som målgrupp heller.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
True.. Tråkigt de riktar sig mot så liten målgrupp. En liknande stålis hade varit kanonkul med svart bezel och någon någorlunda sansad tavla. Självklart är det roligare att sälja superdyra klockor istället för Svenssons som köper stålrollar..

Nu är Rolex bäst i världen på att bygga image så jag antar att de vet vad de sysslar med. Känner mig inte jätteimpad av någon av de nya modellerna men då var jag nog knappast tilltänkt som målgrupp heller.

yep, får citera denke här... *fortsätter gilla vintage*...
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Tudor kom ju med två nya modeller, en retro (Montecarlo) men också en annan mer nytänkande någon sorts keramik och en sluten boett (om jag förstod det rätt). Tyvärr har väl de artistiska ambitionerna fått ta över så man kan knappt se hur klockan ser ut, men dessa två ger ju en hint i alla fall.





För Rolex designer kanske den här bilden fångar mångas uppfattning i år?


Tudor går från klarhet till klarhet, me like :)
 

P-A

Sir Spamalot
YMII knäcker, när släpps priserna???? Hoppas den inte bli allt för blodigt dyr....

Men NEJ! Den är så brutalt ful att om jag kunde så skulle jag köpa upp Rolex, köpa alla YM i hela världen, smälta ner dem och stänga tillverkningen totalt! Sen så skulle jag ta alla ritningar, bilder som finns, modeller m.m. och den smälta klumpen av gamla YM´s och skicka in dessa i solen så att de aldrig någonsin kan tillverkas igen!
Men det är ju min ödmjuka lilla känsla inför den klockan....

Kul att någ... du.. gillar den iaf! ;)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Men NEJ! Den är så brutalt ful att om jag kunde så skulle jag köpa upp Rolex, köpa alla YM i hela världen, smälta ner dem och stänga tillverkningen totalt! Sen så skulle jag ta alla ritningar, bilder som finns, modeller m.m. och den smälta klumpen av gamla YM´s och skicka in dessa i solen så att de aldrig någonsin kan tillverkas igen!
Men det är ju min ödmjuka lilla känsla inför den klockan....

Kul att någ... du.. gillar den iaf! ;)
Nu tycker jag att du är lite hård. Nog kunde de ha skrivit YACHT-MASTER II lite större?
 
  • Like
Reactions: P-A

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Men NEJ! Den är så brutalt ful att om jag kunde så skulle jag köpa upp Rolex, köpa alla YM i hela världen, smälta ner dem och stänga tillverkningen totalt!
Kul att någ... du.. gillar den iaf! ;)

jag är konstigt nog på samma sida som MK här... kanske seglarbias?, -vad vet jag, men jag tycker den är jävligt schysst sportig och lagom blingig på samma gång! YM2!

(fast de fick gärna ta bort det lökiga "yachtmaster II" på vridringen... -jo, tack jag vet vad jag har för klocka...)
 

P-A

Sir Spamalot
Nu tycker jag att du är lite hård. Nog kunde de ha skrivit YACHT-MASTER II lite större?

Sant, det syns knappt.
Men eftersom nästa steg vore att få med en vagn som man fick dra efter klockan där texten YACHT-MASTER II hade legat med bokstäver stora nog att de hade haft en egen omloppsbana så fick de väl dra ner lite på texten...
 
  • Like
Reactions: Zed
jag är konstigt nog på samma sida som MK här... kanske seglarbias?, -vad vet jag, men jag tycker den är jävligt schysst sportig och lagom blingig på samma gång! YM2!

(fast de fick gärna ta bort det lökiga "yachtmaster II" på vridringen... -jo, tack jag vet vad jag har för klocka...)

Den är sjukt grym, perfekt komplement till Subben, Lite fetare, lite blinging, vit tavla och klarblå ring, perfekt sommarstekar dinka...

Hoppas bara priset inte blir ohanterbart....
 

morrism

Audemars
Gmt:n borde haft svart grön vridring! Gmt visaren var ju grön! Kan inte nån photoshop-snille göra en mock-up?!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Om det kommer en SS Daytona med keramisk ring så är det tidigast 2016. Rimligen borde guld och TT komma före 2014 och 2015.
 
Topp