• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2015, vad vill ni se?

Bluefade

Omega
Hej alla!

Hittade en intressant artikel från monochrome med möjliga släpp från rolex under årets Baselworld och började tänka på vad jag själv skulle vilja se. I artikeln finns en del att bjuda på, några lite mer vågade gissningar än andra. Vad skulle ni vilja se? Jag hade inte haft något emot den keramiska ståldaytonan...

Ta en titt själva: http://monochrome-watches.com/rolex-2015-novelties-rolex-baselworld-2015-sports-watches-hope-see/

För er som missade förra årets finns den att läsa här: http://monochrome-watches.com/rolex...we-hope-to-see-from-rolex-at-baselworld-2014/

Rolex-Daytona-Stainless-Steel-Ceramic-bezel-Baselworld-2015-1.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag vill se en uppdaterad Explorer. 214270 är najs, men visarna är fan för korta, hur mycket jag än försöker låta bli att se det :woot:

Sen vore det kul om de släppte lite egna naton eller dylikt till sina sportisar!
 

Bluefade

Omega
Jag vill se en uppdaterad Explorer. 214270 är najs, men visarna är fan för korta, hur mycket jag än försöker låta bli att se det :woot:

Sen vore det kul om de släppte lite egna naton eller dylikt till sina sportisar!

Egna natos hade varit fräckt, men känns kanske lite tveksamt för att vara rolex :/
 

DrDre

Patek
Det har förekommit rykten i flera år om en Daytona med datum.

Förr eller senare (kanske i år?) tror jag också att Rolex kommer med ett nytt urverk med längre power reserve och som innehåller nya moderna material (keramik etc) och därmed längre serviceintervall. Cal 3135 har ju funnits i evigheter och konkurrenterna ligger inte precis på latsidan.
 
Daytona i stål kommer inte komma med keramikring, garanterat.
Den skulle ta död på all försäljning av den vanliga.

Att det kommer en vitgulds Daytona med keramikring är däremot något som är fullt möjligt då varianten finns på roséguld!
 

Mr Chance

Kalmar
Det vore kul om Hublot slog till och gjorde en snygg klocka :)
Nä, seriöst tycker jag @Målarns förslag med en Exp2 i guld vore ballt. Inte för att jag skulle köpa någon, gillar inte guld och 42 mm är för stort för mig, men ändå.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Om man för drömma.. Att man slutar göra snygga versioner av gamla klockor som är för stora och klumpiga.
Haha var inte befängd nu, man tjänar $$$ på folks nostalgi! Släng in lite modern over-size för kidsen så har vi ett vinnande koncept!

Med det sagt får nya tolkningar på gamla modeller komma i all evighet!
 

Knight

Cartier
Daytona i stål kommer inte komma med keramikring, garanterat.
Den skulle ta död på all försäljning av den vanliga

Den skulle givetvis ersätta befintlig 116520 som nu har funnits tillgänglig i 15 år. Har svårt att tro att Rolex inte skulle lyckas sälja slut på befintliga ex under perioden det tar för en eventuell ny version att komma ut på marknaden. De flesta konsumenter skulle inte ens känna till att en keramisk version var på gång.
 
Topp