• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2015, vad vill ni se?

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Den skulle givetvis ersätta befintlig 116520 som nu har funnits tillgänglig i 15 år. Har svårt att tro att Rolex inte skulle lyckas sälja slut på befintliga ex under perioden det tar för en eventuell ny version att komma ut på marknaden. De flesta konsumenter skulle inte ens känna till att en keramisk version var på gång.
Plus att den kommer vara dyrare, och alla gillar inte den keramiska. Jag skulle välja den svarta, men flera föredrar säkert den i stål!
 

Josef B

Bestraffaren
Jäklar vad trevligt det skulle vara!

IMG_20150206_120555.JPG
Lite smårolig faktiskt.
 
Explorer i andra material hade vart roligt tror jag, en Explorer 1 med tvåton och räfflad bezel hade vart ballt!

Annars skulle mer Rosé vara kul i sportserien!
Stål/Rosé är egentligen rätt coolt enligt mig!
 

fc2

Rolex
Om jag får önska friskt så skulle en ny tolkning på flightmaster sitta fint. Manuell, variant på 1861, fligthmaster case och lika färgglad, rolig och ändamålsenlig som dess föregångare och jag tror att det skulle kunna bli min första nyköpta Omega.
 
  • Like
Reactions: Wi

M021

Rolex
2-Faktor
1: daytona med datum, kan omega kan rolex, kam man alltid prata om att sabba en klassiker men saknar den komplikationen.

2. Klockor med veckoindikering!

3. Ny cool Stål Cellini!

4. 39mm Inhouse Portuguese

5. Apple watch 2.0. :dead:
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Haha var inte befängd nu, man tjänar $$$ på folks nostalgi! Släng in lite modern over-size för kidsen så har vi ett vinnande koncept!

Med det sagt får nya tolkningar på gamla modeller komma i all evighet!


Gillar många reissues men gillar inte att man gör dem i en storlek sämre än ursprunget... Konstigt vad mode kan strula till det...
Eller så har kidz handleder växt på sig de sista 20-30 åren, alls utom mina.
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
en keramiktolkning av "Rolex GMT Master II Root Beer" skulle till och med få mig (som är i vanligt fall motståndare till two tone) att falla på knäna om denna kom till verkligheten.

Rolex-GMT-Master-2-brown-Ceramic-two-tone-root-beer-Baselworld-2015-1.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag vill ha en helt ny submodell. Nytt case, ny ring allt! Tycker Rolex liksom Omega har mjölkat ut sin sportmodeller till leda!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet inte om jag vill se det, men...

Skulle inte förvåna mig om Rolex försöker sig på någon reissue på PN eller Sub utan kronskydd.
 
Topp