• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2015, vad vill ni se?

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Något sånt här
Black-Bay-2.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Att Longines kommer med en snygg, prisvärd pandakronograf i stål, med snygg menas här 39-40 diameter och subdials som sitter snyggt och utan siffror.

Kan ju inte vara för mycket begärt, de är där och nosar men når liksom inte hela vägen fram
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag vill se en ohelig allians. Tänk er decemberöverenskommelsen fast Schweiz - Japan. Tänker er Seilex eller Roliko. Seiko och Rolex går ihop och bygger en klocka. En DD med ett skönt springdrive verk, med en minute repeter. Rolex står för boett och länk, Seiko borstar och polerar.
 

fc2

Rolex
Nu kommer ett till önskeinlägg; Longines får gärna göra en limiterad serie med stålkrono med 1. 13ZN och 2. 30CH. Montblanc har gjort det med gamla Minerva-verk så varför skulle inte Longines kunna göra detsamma. Sedan skulle gärna Movado få sluta upp med att förstöra sitt eget märke och börja prångla ut klockor med gamla kronoverk från 50- och 60-talet.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tror inte det kommer datum till Daytona och inte heller keramik till stålmodellen. På sin höjd kan det komma keramik till vitguldaren men då med läderarmband vilket inte heller är speciellt troligt.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Hoppas och tror det kommer en ny Daytona med keramisk vridring och en GMT-Master coke i stål.
Sedan skulle det vara nice med en ny Oysterquartz och en Milgauss i guld, men det är väl mindre troligt.
 
Jag skulle vilja se en ny variant på Datejust som ligger mellan den gamla och den nya DJII, dvs på 38-39mm.
Vill att den har samma proportioner som den gamla och de kan kalla den "modern classic" eller liknande.
När de ändå är igång, så släpper de en uppdaterad Turn-o-graph på samma tema...

Sedan vore det kul om JLC släppte en ny linje dykare eftersom jag tycker de senare dragit iväg lite för mycket i storlek (i alla fall för min smak). Gärna något i titan och med superlåg profil.

Tror inte att någon av ovanstående önskningar kommer slå in dock, men det var ju inte frågeställningen.

Edit: JLC lär ju knappast släppa något alls, av naturliga skäl - hål i huvudet he he... :oops:
 

Whedda

Rolex
Den känns dessutom rätt trolig. Hoppas verkligen att få se något liknande. Hade pengarna funnits hade jag tagit den direkt. [emoji3]


En "re-issue" på 6263 tror jag aldrig vi kommer se då det inte är Rolex grej att gå bakåt i sin utveckling. Samma sak med Submariners utan kronskydd, gulnad lysmassa och andra dumheter som är vanligt på andra företags re-issues. Däremot tror jag att en keramisk ring inte är omöjligt. Tror definitivt den nuvarande skulle avslutas isf.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En "re-issue" på 6263 tror jag aldrig vi kommer se då det inte är Rolex grej att gå bakåt i sin utveckling. Samma sak med Submariners utan kronskydd, gulnad lysmassa och andra dumheter som är vanligt på andra företags re-issues. Däremot tror jag att en keramisk ring inte är omöjligt. Tror definitivt den nuvarande skulle avslutas isf.

Det är lugnt! Finns massa vintagetöntar som skapar dessa modeller istället ;)
 

Whedda

Rolex
Daytona i stål kommer inte komma med keramikring, garanterat.
Den skulle ta död på all försäljning av den vanliga.

Att det kommer en vitgulds Daytona med keramikring är däremot något som är fullt möjligt då varianten finns på roséguld!


Tror du verkligen de kommer ha Daytonan samtidigt i tre vitmetaller?

Edit: Det har de ju redan när jag tänker efter ;)
 
Topp