• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2015.

Icaras

Rolex
Zenith el primero sport

L1070236.jpg
hämta (6).jpg


45 mm
200 mm wr
El+Primero+Sport_ambiance_2.jpg

36,000 vph - column-wheel :)
50h gångreserv
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sluta citera samma bild om & om igen...

Förövrigt blev Pelagos genast ännu mer intressant med in-house, tycker dock att 5 rader text är för mycket. Max 3 rader med tanke på nya verket, då den var perfekt med 2 rader sen tidigare..
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Ny Airman från Glycine. DC-4. Snygg!

AIRMAN DC-4, Ref. 3904
- Movement Cal No. GL 293
- 3 hands, 2 additional time zones or double 24-hour display (purist)
- Decorative movement
- Water-resistant to 20 ATM
- Stainless steel casing, 42mm diameter, locking bezel crown at 4H position
- Anti-reflective sapphire glass with date magnifier
- Screw-fitted back with sapphire glass
- Worldwide 2-year warranty

attachment.php
 

BCKSTRM

Rolex
Jaha, då är ju frågan om man måste ha en till Pelagos, en blå... Eller kanske byta ut min mot en med Inhouse...

Frågan är hur dessa nya modeller med Inhouse påverkar de äldre med ETA? Vad tror ni, kommer dem göra att det generella intresset för Tudor ökar, eller kommer det göra att alla vill ha Inhouse och därför inte kommer köpa ETA-modellerna? Sedan blir det ju intressant med prisbilden... Nu ligger Pelagos på drygt 35k. Den lär väl bli en aning dyrare misstänker jag...?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Fina Tudors! Synd bara att som så många andra märken gör dom inget mindre än 42mm längre. Vad är det för storlek på fast rider chronosarna?
 

Ale

Cartier
Jaha, då är ju frågan om man måste ha en till Pelagos, en blå... Eller kanske byta ut min mot en med Inhouse...

Frågan är hur dessa nya modeller med Inhouse påverkar de äldre med ETA? Vad tror ni, kommer dem göra att det generella intresset för Tudor ökar, eller kommer det göra att alla vill ha Inhouse och därför inte kommer köpa ETA-modellerna? Sedan blir det ju intressant med prisbilden... Nu ligger Pelagos på drygt 35k. Den lär väl bli en aning dyrare misstänker jag...?

Nog tycker man att priserna borde gå ner något, även andrahandspriserna, på ETA-pelagos, förutsatt att inte nypriset sätts rejält högt på inhouse-pelagos. En del kommer ju inte att gilla de 4 textraderna, men det gör knappast ETA-versionen med två textrader mer populär, det är ju trots allt ett standardverk. Inte som när gamla No-date-versionen av Longines LD blev mer eftertraktad när nya versionen hade datum...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tudor northflag länken får mig bara att tänka på patek.. Kunde ju varit riktigt trevlig om de hade någon snyggare tavla med mer liv i.

Edit: Ser dock ut att vara en redig klump.
image.jpg
 
Topp