• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bastu och allt kring den :)

INSANE

Panerai
2-Faktor
Det var små varmt i bastun häromdagen :cigar:
20180621_234743.jpg
20180621_234734.jpg
 

Fadeway

Omega
Fråga till er i tråden. Håller på och bygger hus och tänkte ha en vedeldad bastu på tomten. Är det någon som har några rekommendationer? gärna med lite utsikts fönster då jag har utsikt rakt ned till havet. Vad är viktigt att tänka på tycker ni?
 

PeterYavuz

Omega
2-Faktor
Musik i bastun, tips å råd?
Alltså inte vilken typ av musik utan tips på bästa sättet att få in lite musik utan att behöva dra en massa kablar i en redan befintlig bastu.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
mina 5 cent till denna tråd:
Min förra chef var finsk. Han menade att rökbastu var bäst.
På vanliga bastu skall optimalt agregatest stå i mitten av bastu-rummet.
 
Musik i bastun, tips å råd?
Alltså inte vilken typ av musik utan tips på bästa sättet att få in lite musik utan att behöva dra en massa kablar i en redan befintlig bastu.

Jag kör budgetvarianten.
En helt vanlig stereo med phonouttag , och där kopplar jag in telefonen, och vips- all världens musik!
Stereon står i rummet utanför bastun, bara att höja lite så hör man in utan problem och risk för fukt.
 

limerose

Omega
Musik i bastun, tips å råd?
Alltså inte vilken typ av musik utan tips på bästa sättet att få in lite musik utan att behöva dra en massa kablar i en redan befintlig bastu.
Jag köpte en ”glödlampa” med inbygg bluetooth-högtalare och led-belysning idag på Clas Ohlson, 99kr, för just det ändamålet. Kruxet är att den är större än originalglödlampan så jag fick inte på glaskupan igen, annars var det en klockren lösning för att slippa dra massa kabel.

Vågar man köra med öppen armatur? Den sitter under lavarna och har en trälåda över sig. Eller är det risk för att jordfelsbrytaren slår av?
 
Topp