Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Batteriurtagning Omega 1611 - hjälp

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av M.M, 5 maj 2016.

1. M.M
    Trådstartare

M.M Friends of KS

Försöker ta ut batterierna men får inte av batterihållarna (de jag antar gav modellen namnet albatross), tror den skruvmejsel jag har inte kommer ner ordentligt i skruvskåran... Har inget bra att slipa ner skruvmejsel med... Vad göra?
    Beställa rätt verktyg? Köpa slippapper imorgon? Nått annat?
    Vissa urmakare vill inte ta i gamla digitalare med tång och sist jag bytte batteri på denna så tog de 500 spänn (kommer inte ihåg om de förvisso kortade länken då också) så det är jag inte heller sugen på...
    Alla tips mottages tacksamt!

1462476625399-115277727.jpg
    Vill i nuläget bara få ut batterierna så de inte läcker/oxidering sker (batterierna har varit slut i över ett år nu...).
    /M.M

2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Har du en nagelfil eller fickknivsfil?

EDIT: Du kan inte vänta en dag till, efter 1 år ;)

M.M gillar detta.
  3. M.M
    Trådstartare

M.M Friends of KS

Ska leta efter något vasst som kan passa, annars får jag hålla mig till tåls till jag fått tag på riktiga verktyg/mejslar.
    Du vet när man börjat pilla så vill man fixa det nu direkt (eller för ett år sedan)...

theargonaut gillar detta.
  4. M.M
    Trådstartare

M.M Friends of KS

14624804923171945426315.jpg
    Se där... Vrid på näbben så får man ur dem. Nu skulle jag kanske ge mig på oxideringen på kontakten också...
    Edit: (inget läckage fr batterierna men en urmakare har vid en kontroll påtalat att det läckt vid något tillfälle).

jabla gillar detta.