• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Battle of 'dom nya moderna dressarna' - Rolex vs Omega vs Sjöö Sandström !

Vilken är din favorit?

  • Rolex - Cellini

    Röster: 42 22.8%
  • Omega - Tresor

    Röster: 57 31.0%
  • Sjöö Sandström - Royal Capital

    Röster: 85 46.2%

  • Totala väljare
    184

naggge

Panerai
Röstar på SS i detta fall. Gillar den skarpt, men bara i guldvarianten. I stål är det liksom inte riktigt lönt..
 

Portofino

Panerai
För att lägga till en dimension så är priserna:
Rolex cellini time - 116200:- oavsett guld el vitguld
Rolex cellini date - 136300:-oavsett guld el vitguld
Rolex cellini dual time - 148300:- oavsett guld el vitguld

Omega tresor guld & rosé - 99100:-
Omega tresor vitguld - 107800:-

SS stål - 62700:-
SS guld - 148700:-
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Varför inte välja den bästa och finaste av S/S-klockorna i jämförelsen i stället - det vill säga UTC Skydiver. Den utklassar ju alla rååååålex i veckan.



Haha...kan man lika gärna slänga upp en säck potatis! Här är det jag som bestämmer, och jag säger att du får ett rött...
carton-rouge.jpg
.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Beträffande frågan om "Battle of 'dom nya moderna dressarna" och av bilderna att utgå ifrån så tycker jag Cellinin ser grymast ut, gillar dom små detaljerna som den räfflade glasringen, datum och GMT. 2a får Omegan bli gillade enkelheten i klockan, tavlan får lite vintage vibbar, det gillar jag. Sist men inte minst S&S, nja, den ser trevlig ut och skulle defenitivt inte tacka nej om jag fick den, men glasringen känns alldeles för bred ut tycker jag.

Som jag sa är detta utifrån bilderna, huruvida vilken ordning det skulle bli om jag fick ha samtliga i handen och klämma och känna på dom vet jag inte. Det hade kanske rent ut sagt blivit helt omvänt, skulle vara jäkligt kul att få klämma på samtliga iaf.
 
Gillar SS skarpt, och jag tycker den växer för var gång jag ser den på bild..
Cellini känns inte helt perfekt. Känns nästan lite rörigt med så mkt struktur på tavla och glasring.
Omegan känns lite för diskret, men det kan vara så att tavlan lyfter hela klockan i verkligheten. Urverket är ju strålande vackert!

Ska tillägga att jag inte sett någon av de tre i verkligheten än..

Fick jag välja en modell idag så hade det blivit Sjöö! Den är grym!
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hjärtat säger SS och hjärnan rolex. Estetiskt tycker jag royal capital är grym i guld. Fast man måste ju klämma på alla irl så denna bedömningen är utifrån bilder.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Omegan ser ut som något man kan hitta i använt skick på tratten för 3 lax. SS har jag ej sett irl men gillar den inte alls på bilder. Återstår då Rolexen som får ett OK.

"Dressare" överlag är extremt tråkigt. Köp en UTC Skydiver ist
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Såg Omegan idag på Erikssons Urhandel, såg väldigt trevlig ut. S&S Royal Capital så är stål med gråa tavlan riktigt grym.
Vad säger alla om 40 mm dressklockor, känns stort fast allt är väl en vanesak.
// Jokk over n' out
 

acce1999

Patek
2-Faktor
SS har lyckats väldigt väl med designen tycker jag. En relevant modernisering av dressklockan, som jag ser det. Omegan är förstås otroligt elegant i sitt klassiska utseende. Men jag vet inte om jag skulle spendera pengar på någon av dem. Rolexen är mycket fin, en påtaglig förbättring i Cellini-linjen, men just i detta sammanhang blir den nummer tre för mig här och nu.

Men det kan ändra sig snabbt, då jag inte har varit i närheten av någon av dem än.

Mvh A
 
Topp