• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baume & Mercier, erfarenheter?

Ett klockmärke som jag helt har missat! Kollade runt lite på uret och tittade lite på modellerna
Källkod:
<a href="http://www.uret.se/baume-mercier-classima-executives-c-449_450.html">Classima Executives</a>
. Dock står det inte vad det är för urverk, men förmodar att det är något in-house?
Synd bara att det är romerska siffror på urtavlan! :mad:

Så, fyll gärna i med egna funderingar och erfarenheter om Baume & Mercier!
 

Portofino

Panerai
Har ägt ett par. Mkt trevliga modeller särskilt capeland och deras nya Clifton. Anledningen till att inte fler AD kör märket tror jag har att göra med att de suger på after sale service. Det vet jag var anledningen till att Krons Ur i Sthlm slutade med märket ialla fall.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tycker de är snygga men i den prisklassen och stil skulle jag hellre valt Longines Master:
L2.759.4.78.3-side.jpg
 

F-L-P

Panerai
Snabb googling gav ETA verk. okika beroende på modell. bland annat ETA 7750. Inget fel med det. Vill du ha med inhous i klassisk stil skulle jag kolla på Nomos (Deras ver brukar defineras som inhous men tror att de delar lite komponenter med ETA verk)

Finns på Franks i sthlm. Ett av mina favourit märken.

/f-L-P
 

JLC

Panerai
2-Faktor
ETA 7750 Valjeoux är alls ingen dåligt verk, låt vara standardverk, men otroligt beprövat och pålitligt för sitt pris. Återfinns i betydligt dyrare klockor från bl a IWC.
 

babanker

Panerai
Hade en Hamptons för något år sedan när jag precis börjat intressera mig för klockor. Tycker känslan var skön, speciellt länken.

Quartz och inget unikt i den på så sätt, men den satt skönt.
 

vonhall

Rolex
Har bara haft en B&M. Den har jag haft i drygt 2 år och jag är jäkligt nöjd med den. Finns absolut inga tveksamheter vad gäller kvalité eller liknande. Gillar du modellen så tycker jag du skall köpa. Kul med en klocka som inte finns i varje gathörn!

Här är min B&M Riviera XXL
 

paradis

Audemars
Jag har också haft B&M ,fast i guld ,tyckte mycket om,pålitlig,mm sen är det smaksak vilken model man gillar.......
 
Topp