Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

BCF auktion på en vintage Leijona.

Diskussion i 'Vintage' startad av Ragge, 20 september 2014.

1. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Hej.
    Jag är dålig på välgörenhet. Tänker ofta att jag borde, men det blir alldeles för sällan. Nu kommer jag inte att bli någon Moder Teresa efter detta heller, men när jag såg denna ligga i lådan så tänkte jag att den kanske kan göra lite nytta istället. Jag plockade igång den för att ha den som slit och slängklocka. Det har den inte blivit. Har aldrig haft den på armen egentligen. Det är något av en franken. Verket med tavla och allt är flyttat in i denna boett, men det är samma Unitas 6325 som satt i förut. Manuell uppdragning. Endast tavlan skiljer. Glaset är slipat och polerat, Den har ett par repor på boettlocket efter en öppningsmiss (skyldig). Den saknar även packningen vid locket.
    På plussidan är att den går och håller tiden riktigt bra. Åtminstone liggande på ett bord med tavlan upp. På 12 timmar nu har den fortat sig några sekunder, men jag ger inte några garantier. Då jag hade den att gå förut minns jag att jag var riktigt nöjd. Och tavla och visare är är i helt och snyggt skick. Servad vore en överdrift, avblåst och möjligen en liten droppe olja då det begav sig. Minns inte riktigt. Det sitter en syntetisk krokodil på den som är i nyskick. Pk kanske, dock inte särskilt smidigt. :) Men men! Det kommer även med ett moderiktigt Fixo-flex av den vackraste modell. Begagnat men diskat till ett anständigt skick. Utan vidare en hygglig klocka att använda för den som gillar stilen.
    Som rubriken lyder går den alltså på auktion till förmån för BCF.
    Jag tänkte mig följande upplägg:
    Jag står för välpackad oförsäkrad post inom Norden till den nye ägaren.
    Utgångspriset kan väl vara 100kr.
    Vinnaren postar bevis på sin inbetalning här, alternativt i ett pm till mig samtidigt med sin adress när det är klart.
    När klockan sedan anländer postas ett wrist shot med klockan i denna tråd.
    Auktionens slut sättes om/när den kommer igång, men den kommer att bli ca 3 dagar tänkte jag.
    Välkomna att buda!
    20140920_134832.jpg 20140920_134846.jpg 20140920_135421.jpg 20140920_220609.jpg 20140920_221050.jpg

Magnus-Sthlm, eriksson850, calzone och 4 andra gillar detta.
  2. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Den är ca 35mm utan kronan.

3. Mforce

Mforce Biskop

Drar igång det hela då!
    100 :- bjudet

Ragge gillar detta.
  4. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Tack Mforce!
    Tisdag 23/9 kl 21.00 avslutas auktionen.

5. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    200kr

Ragge gillar detta.
  6. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    250kr

Gummo och Ragge gillar detta.
  7. Martin Schönning

Martin Schönning Friends of KS

8. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Kl 21.00 ikväll är det stopp på denna auktion. Om någon ännu vill göra ett ryck. :)

Gummo gillar detta.
  9. Samson

Samson Torpare

Hej där.
    Satt och slösurfade på klocksnack och min vana trogen ögnade jag genom vintage delen när jag sprang på denna.
    Jag kan helt enkelt inte låta bli att bjuda på denna klockan.
    Farsan som kommer från Finland, fyller 70 i slutet av månaden, nyss tillfrisknad från Cancer skulle bli själaglad om han skulle få denna i present.
    Må vara en franken eller gå illa, spelar ingen roll för mig.
    Den goda saken att köpa en Leijona klocka till förmån för BCF är skäl nog tycker jag.

Bjuder 500

Brogren, Magnus-Sthlm, Icaras och 11 andra gillar detta.
  10. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Bidrar med mina 200 till Samsons bud! Så Samson har alltså 700 för Leijonan till sin farsa. Härligt första inlägg på K.S Samson å välkommen:)

Brogren, Magnus-Sthlm, Icaras och 8 andra gillar detta.
  11. Samson

Samson Torpare

Vackert, underbart vackert.
    Jag tackar, bockar och bugar för den fina gesten Gummo och välkomnandet till K.S.

Jag reggade ett konto för ganska länge sen, men kom inte för mig att vara aktiv på forumet.
    Ibland behövs något som berör en djupt för att man ska ta klivet ut ur komfortzonen och göra en aktiv handling.
    Just denna klockan och timingen var på auktionen var triggern för mig.
    Nu när det är gjort kommer det bli lättare att aktivt delta i forumet.

12. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm

Tack själv! Även om det finns väldigt mycket mer här på KS än lyxklockor trädda på skumpaflarror så är det sällan man ser en så trevlig entré. Å tack Ragge för fin trådstart:)

Alla kan väl fortsätta hysta in pengar till BCF men klockan tycker jag Samsons farsa ska ha:)

Icaras, eriksson850, Carolin och 5 andra gillar detta.
  13. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Då torde saken vara klar :). Samson har skaffat klocka till sin far. Stort TACK och välkommen från en annan rookie! Och det gamla lejonet har skött sig och hållit tiden riktigt bra. Han kommer nog att få glädje av den. Och det gläder mig att den kommer till användning och har skaffat fram 700 friska kronor till BCF istället för att ligga på sin undanskymda plats i min låda!
    Gummo håller sin vanliga goda stil och ett stort tack även till dig! Lite bonusrassel kan komma att landa i en låda nära dig ;):).
    Tack också till er andra som bjöd och fick igång något vettigt av detta.

Magnus-Sthlm, jakob.dala, Ariste och 1 annan gillar detta.
  14. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    200kr skickat till BCF. Bra initiativ Ragge! Å hoppas att din pappa blir glad för klockan Samson:)

Magnus-Sthlm och Ragge gillar detta.
  15. Samson

Samson Torpare

hej igen
    Då var 500 insatta på BCF.
    Tack igen för det varma mottagandet till forumet.
    Jag är säker på att farsgubben kommer gilla presenten, speciellt med tillhörande story över tråden här på forumet.
    Det har ju till stor del bidragit till klockans själ som jag ser det och ökat affektionsvärdet.

Lovar uppdatera med ett wristshot på farsgubben när han fått den!

Magnus-Sthlm, Icaras, Ragge och 1 annan gillar detta.
  16. Samson

Samson Torpare

Hej Igen

Försöker PMa dig Ragge för att ge dig farsgubbens adress och kvitto på inbetalningen men internet explorer fungerar sådär.
    Krashar vid varje försök, eftersom jag är rookie på forumet vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga, hur löser vi detta enklast?

17. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Jag har skickat pm till dig Samson. Kanske det funkar att svara.

Gummo gillar detta.
  18. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Fick två rassliga vintagelänkar på posten idag! Mycket trevlig överraskning:) tack Ragge!

Ragge gillar detta.
  19. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Det kunde du väl vara värd! :)

Minuteman och Gummo gillar detta.