• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF-auktion SeaGull automat

DML

Cartier
2-Faktor
I min klocklåda ligger en ensam kines och väntar på någon som kan ge den lite omvårdnad. Klockan inhandlades för flera år sen, men har inte fått så mycket armledstid eftersom mina handleder saknar biffigheten för att bära upp ett sånt här ur. Dessutom finns det ett litet aber; en liten del av urtavlan (som visar antal timmar power-reserve) har lossnat och behöver därför någon som vågar sig på att sätta tillbaka den (eller har en god urmakar-vän som kan göra det). Har inte använt klockan sen den etiketten lossnat från tavlan, ville inte riskera att ev böja en visare om den skulle komma i kläm... På grund av denna defekt tänkte jag istället för att sälja klockan att hålla en liten auktion där vinnaren sätter in hela beloppet direkt till BCF. Historiken för klockan är att den kom till mig via en urhandlare här i Sverige som köpt flertalet SeaGull ST19 från Hong Kong och samtidigt passade på att köpa denna pjäs då den var lite kul, mycket klocka för lite pengar... Kommer på ett snyggt 22mm svart croko-calf :)
Låter auktionen löpa till onsdag 22:e kl 20.00 :)

1.jpg

2.jpg
 

DML

Cartier
2-Faktor
Trevligt! 200 spänn till BCF är alltid något. Om inget annat så kan man ju vinnaren ta vara på armbandet och sen ge sig på att utforska hur man gör för att skruva sönder en klocka, en kines gör nog inte lika ont i själen som en schweizare :)
 
Topp