• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCF-auktion -> vintagegtg13/5

Mr Chance

Kalmar
Mitt bidrag är en enastående Timex från 50/60-talet, handjagad i gulfärgad metall.
IMG_1234.JPG

Startbud: 10 kr.
:)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Minns jag rätt så skulle man på förra GTGn lägga sina förbud till @Gummo eller @Mr Chance kommer inte ihåg vem det var.
Men rätta mig om jag har fel :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Kommer det att tillåtas onlinebud den 13:e?

/Söder

Man ska kunna lägga förbud tydligen men jag vet inte i vilken tråd. Den här tråden skulle väl hållas ren?

Minns jag rätt så skulle man på förra GTGn lägga sina förbud till @Gummo eller @Mr Chance kommer inte ihåg vem det var.
Men rätta mig om jag har fel :)
Äsch! Kör vi i den här tråden. Förhandsbuden blir öppna och är välkomna fram till lördag kl18. Då kan alla hjälpas åt så inte bud glöms bort. Fire at will!
 

fc2

Rolex
Får jag då meddela att jag sänker mitt utgångspris på Lemanian med box och annat (se sida 1) från 1500 till 500. Anledningen var att mitt utgångspris låg högre än många övrigas, även om mitt ursprungliga pris var baserat på Kaplanutgång.
 

soder

Cartier
Får jag då meddela att jag sänker mitt utgångspris på Lemanian med box och annat (se sida 1) från 1500 till 500. Anledningen var att mitt utgångspris låg högre än många övrigas, även om mitt ursprungliga pris var baserat på Kaplanutgång.
500:- bjudet!

/Söder
 
  • Like
Reactions: fc2

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack för alla generösa donationer till denna välgörenhetsauktion!!!

Innan ni bjuder. Tänk på alla barn och familjer som drabbas av cancer! Dra fram plånböckerna och bjud minst 50% mer än ni skulle göra på Tradera. Varenda spänn går till BCF och inte nån klockpundare som jagar nästa fix! KBK och bränn era stålar på nåt vettigt och få en klocka på köpet:)
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Tack för alla generösa donationer till denna välgörenhetsauktion!!!

Innan ni bjuder. Tänk på alla barn och familjer som drabbas av cancer! Dra fram plånböckerna och bjud minst 50% mer än ni skulle göra på Tradera. Varenda spänn går till BCF och inte nån klockpundare som jagar nästa fix! KBK och bränn era stålar på nåt vettigt och få en klocka på köpet:)
Tar du eternan för 750:- då eller? :)
 

holma20

Panerai
Rota lite djupare i lådorna idag så här
Kmr lite mer för den som gillar att pilla,
Ping @eriksson850

Några funkar och några ha tackat för sig :)

Dykare Capri ?
Fungerar ej , får inte upp boettlocket så vet inte hur det ser ut ,
36mm
IMG_6466.JPG
IMG_6467.JPG


Fleurier fungerar ej ,
34mm ,
Kronan har fastnat,
IMG_6468.JPG
IMG_6469.JPG


Mocambiere Geneve
Fungerar ej ,
34mm

IMG_6470.JPG
IMG_6471.JPG


Seiko Quartz vet inte om den funkar har inte något nytt batteri kam funka om ni
Har tur ;) våga vinn ,
38mm
IMG_6472.JPG
IMG_6473.JPG


Orion
Fungerar och går dock släpper kronan när man drar i den ,
35mm
IMG_6474.JPG
IMG_6475.JPG


Wostok
Fungerar och vandrar ,
Vet inte hur den håller tiden men den rullar på bra :)
34,5mm

IMG_6476.JPG
IMG_6477.JPG


Facit dykare ,
Fungerar , byter datum korrekt ,
Verkskruv fattas så verket sitter löst,
Spricka i glas ,
32mm

IMG_6478.JPG
IMG_6479.JPG


Competirion
35mm
Funkar, spricka i plexi

IMG_6480.JPG
IMG_6481.JPG


Härlig möglig Atlantic värdsmästarur
Fungerar ,
Spricka i glas
35mm
IMG_6482.JPG
IMG_6483.JPG


Buda på , startbud 100spänn ,
Allt auktioneras ut som renoveringsobjekt så det inte blir några konstigheter :) även om några fungerar !
Ser fram emot en bra kväll !
 

Fadershan

Patek
Rota lite djupare i lådorna idag så här
Kmr lite mer för den som gillar att pilla,
Ping @eriksson850

Några funkar och några ha tackat för sig :)

Dykare Capri ?
Fungerar ej , får inte upp boettlocket så vet inte hur det ser ut ,
36mm
IMG_6466.JPG
IMG_6467.JPG


Fleurier fungerar ej ,
34mm ,
Kronan har fastnat,
IMG_6468.JPG
IMG_6469.JPG


Mocambiere Geneve
Fungerar ej ,
34mm

IMG_6470.JPG
IMG_6471.JPG


Seiko Quartz vet inte om den funkar har inte något nytt batteri kam funka om ni
Har tur ;) våga vinn ,
38mm
IMG_6472.JPG
IMG_6473.JPG


Orion
Fungerar och går dock släpper kronan när man drar i den ,
35mm
IMG_6474.JPG
IMG_6475.JPG


Wostok
Fungerar och vandrar ,
Vet inte hur den håller tiden men den rullar på bra :)
34,5mm

IMG_6476.JPG
IMG_6477.JPG


Facit dykare ,
Fungerar , byter datum korrekt ,
Verkskruv fattas så verket sitter löst,
Spricka i glas ,
32mm

IMG_6478.JPG
IMG_6479.JPG


Competirion
35mm
Funkar, spricka i plexi

IMG_6480.JPG
IMG_6481.JPG


Härlig möglig Atlantic värdsmästarur
Fungerar ,
Spricka i glas
35mm
IMG_6482.JPG
IMG_6483.JPG


Buda på , startbud 100spänn ,
Allt auktioneras ut som renoveringsobjekt så det inte blir några konstigheter :) även om några fungerar !
Ser fram emot en bra kväll !
Snyggt!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Rota lite djupare i lådorna idag så här
Kmr lite mer för den som gillar att pilla,
Ping @eriksson850

Några funkar och några ha tackat för sig :)

Dykare Capri ?
Fungerar ej , får inte upp boettlocket så vet inte hur det ser ut ,
36mm
IMG_6466.JPG
IMG_6467.JPG


Fleurier fungerar ej ,
34mm ,
Kronan har fastnat,
IMG_6468.JPG
IMG_6469.JPG


Mocambiere Geneve
Fungerar ej ,
34mm

IMG_6470.JPG
IMG_6471.JPG


Seiko Quartz vet inte om den funkar har inte något nytt batteri kam funka om ni
Har tur ;) våga vinn ,
38mm
IMG_6472.JPG
IMG_6473.JPG


Orion
Fungerar och går dock släpper kronan när man drar i den ,
35mm
IMG_6474.JPG
IMG_6475.JPG


Wostok
Fungerar och vandrar ,
Vet inte hur den håller tiden men den rullar på bra :)
34,5mm

IMG_6476.JPG
IMG_6477.JPG


Facit dykare ,
Fungerar , byter datum korrekt ,
Verkskruv fattas så verket sitter löst,
Spricka i glas ,
32mm

IMG_6478.JPG
IMG_6479.JPG


Competirion
35mm
Funkar, spricka i plexi

IMG_6480.JPG
IMG_6481.JPG


Härlig möglig Atlantic värdsmästarur
Fungerar ,
Spricka i glas
35mm
IMG_6482.JPG
IMG_6483.JPG


Buda på , startbud 100spänn ,
Allt auktioneras ut som renoveringsobjekt så det inte blir några konstigheter :) även om några fungerar !
Ser fram emot en bra kväll !
Slam-dunk! Imponerande holma20! Ingår långkalsongerna i bakgrunden om man köper alla klockorna?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Från exklusiva Moretime

Denna tunna förgyllda mekaniska vintagedressare har fin "wrist presence" på grund av sin stora välvda tavla och tunna glasring.
Tavlans utmärkta emaljliknande lack och läckra antikinspirerade visare sticker verkligen ut i mängden. Den högkvalitativa förgyllningen har inga skador eller genomnötningar vad jag kan se, och även om ingen servicehistorik går att frambringa så håller klockan god "vintagetid" (inom 1 minut/24h) och är sammetslen i uppdraget (mjuk iaf).

Kommer på ett nytt, spännande och exklusivt ödleliknande band som tillsammans med klockans guldskimrande boett skriker fancy cocktail-bar och Fransk riviera-klass.

Nu är chansen din, så passa på och lägg ett bud på denna raritet, antingen som en liten present till dig själv eller för att göra någon i din närhet glad.

Buden startar på blygsamma 100:-

IMG_20170510_210339.jpg

IMG_20170510_210731.jpg

IMG_20170510_210824.jpg
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Från exklusiva Moretime

Denna tunna förgyllda mekaniska vintagedressare har fin "wrist presence" på grund av sin stora välvda tavla och tunna glasring.
Tavlans utmärkta emaljliknande lack och läckra antikinspirerade visare sticker verkligen ut i mängden. Den högkvalitativa förgyllningen har inga skador eller genomnötningar vad jag kan se, och även om ingen servicehistorik går att frambringa så håller klockan god "vintagetid" (inom 1 minut/24h) och är sammetslen i uppdraget (mjuk iaf).

Kommer på ett nytt, spännande och exklusivt ödleliknande band som tillsammans med klockans guldskimrande boett skriker fancy cocktail-bar och Fransk riviera-klass.

Nu är chansen din, så passa på och lägg ett bud på denna raritet, antingen som en liten present till dig själv eller för att göra någon i din närhet glad.

Buden startar på blygsamma 100:-

IMG_20170510_210339.jpg

IMG_20170510_210731.jpg

IMG_20170510_210824.jpg
Bara beskrivningen gör att jag bjuder 100:-
Har du bilhandlarhäng? ;)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hjälper farbror @DG_STHLM med att lägga upp här:

Longines boysize ca. 1940 med gilttavla. Tickar på bra, lumesläpp i timvisare och skrap-repa i glaset som poleras bort i ett nafs.

Bandet är ytterst temporärt och tillklippt, en hädelse mot klockan. Har någon ett 15mm band eller länk så köper jag gärna den inkl. extra BCF peng och monterar på klockan imorgon innan auktionen!

IMG_8304.JPG
IMG_8308.JPG
IMG_8309.JPG


Utrop: 200kr
 

Oscar900218

Cartier
Från exklusiva Moretime

Denna tunna förgyllda mekaniska vintagedressare har fin "wrist presence" på grund av sin stora välvda tavla och tunna glasring.
Tavlans utmärkta emaljliknande lack och läckra antikinspirerade visare sticker verkligen ut i mängden. Den högkvalitativa förgyllningen har inga skador eller genomnötningar vad jag kan se, och även om ingen servicehistorik går att frambringa så håller klockan god "vintagetid" (inom 1 minut/24h) och är sammetslen i uppdraget (mjuk iaf).

Kommer på ett nytt, spännande och exklusivt ödleliknande band som tillsammans med klockans guldskimrande boett skriker fancy cocktail-bar och Fransk riviera-klass.

Nu är chansen din, så passa på och lägg ett bud på denna raritet, antingen som en liten present till dig själv eller för att göra någon i din närhet glad.

Buden startar på blygsamma 100:-

IMG_20170510_210339.jpg

IMG_20170510_210731.jpg

IMG_20170510_210824.jpg

Fantastisk fin. Bjuder 300 riksdaler
 
Topp