• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beater 2-6k

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser verkligen inte ut som 48 cm din handled. Kanske inte ska vara rädd för att gå upp ett snäpp i storlek, då jag bara ska använda den under vattnet och i slitsamma miljöer. Hur är originallänken? Bör man köra gummi?
Bärs bättre på länkarna än gummi enligt mig.
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Gamla modellen av tissot seastar 1000. 300m wr och går att hitta beggad i fint skick för 3-4000:-
finns med blå, svart eller vit tavla och insert.

IMG_20160504_181142_994.jpg

Den där ser jag väldigt sällan, sjukt snygg!
Hur upplever du storleken och kvaliteten?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den där ser jag väldigt sällan, sjukt snygg!
Hur upplever du storleken och kvaliteten?
Den är stor, för stor och tung för mig på länk (44mm och 200g tot med länk) men funkar bra med perlon på min 17 cm handled. Ingen klocka jag skulle bära till skjorta utan mer badbyxor och tisha. Tycker den känns rejäl och perfekt som sommarbeater.
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20160310_100002-01.jpeg

Orient Mako USA, om du kan få tag i en. 200m WR, saffirglas, stabilt urverk, superb lume, ser cool ut och funkar även bra till läderarmband.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Istället för att starta en ny tråd tjuvar jag denna :)
Jag är i behov (;)) av en beater och undrar vad det skulle kunna vara..
Jag vill lägga max 5k..
Stolek säger jag max 36 mm. Men vill egentligen ha mindre..
Den här har jag kikat på:

Vicx.png

Vic.png


Tror den blir perfekt i storlek och det är "dykarutförandet" jag är sugen på, svart.
Har tänkt gå och prova för att se hur den ser ut på handleden.
Men tänker, kanske någon har något bra tips på något annat?
Räcker 10 ATM en varm sommardag om man tänkt bada? :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Istället för att starta en ny tråd tjuvar jag denna :)
Jag är i behov (;)) av en beater och undrar vad det skulle kunna vara..
Jag vill lägga max 5k..
Stolek säger jag max 36 mm. Men vill egentligen ha mindre..
Den här har jag kikat på:

Vicx.png

Vic.png


Tror den blir perfekt i storlek och det är "dykarutförandet" jag är sugen på, svart.
Har tänkt gå och prova för att se hur den ser ut på handleden.
Men tänker, kanske någon har något bra tips på något annat?
Räcker 10 ATM en varm sommardag om man tänkt bada? :)

Jag tror att du har kommit så nära som det går. En snabb sökning på Uret lämnar inga roligare alternativ i alla fall.
Klockia har den här Tissot:n för ca 4.400sek. 33mm, 10 atm, safirglas och automatverk med 80 timmars gångreserv. Men den saknar ju dyklooken däremot.

t101.207.11.051.00.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Just nu är det ju gruppköps-Samurajen som Molle och Yonsson styr upp med Klockmaster Globen. Helt klart i den prisklassen. Mitt emellan spannet.
image.png
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag tror att du har kommit så nära som det går. En snabb sökning på Uret lämnar inga roligare alternativ i alla fall.
Klockia har den här Tissot:n för ca 4.400sek. 33mm, 10 atm, safirglas och automatverk med 80 timmars gångreserv. Men den saknar ju dyklooken däremot.

t101.207.11.051.00.jpg
Mja, inte det utseendet jag är ute efter. Det är för mycket dress över den. :)
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det här inlägget är inte menat till mig va?
Den är gigantiskt, väl?
Nej till bumpade tråden generellt. :)
Men jag har haft den gamla samurai för typ tio år sedan. Ungefär samma size väl. Överlag så bär ju seiko mkt mindre än sina mm-mått. Sumo, MM300, Samurai, alla är de stora till siffrorna men att jämföra med typ panerai, chronomat b01 eller avenger går inte trots liknande mått.
Jag har bara 17-17,5cm och kan bära alla dessa seikos utan att de känns speciellt stora. Bra bandhorn gör sitt.
 

Buster

Friends of KS
Istället för att starta en ny tråd tjuvar jag denna :)
Jag är i behov (;)) av en beater och undrar vad det skulle kunna vara..
Jag vill lägga max 5k..
Stolek säger jag max 36 mm. Men vill egentligen ha mindre..
Den här har jag kikat på:

Vicx.png

Vic.png


Tror den blir perfekt i storlek och det är "dykarutförandet" jag är sugen på, svart.
Har tänkt gå och prova för att se hur den ser ut på handleden.
Men tänker, kanske någon har något bra tips på något annat?
Räcker 10 ATM en varm sommardag om man tänkt bada? :)

Hamilton jazzmaster seaview
dock 37 mm
Screenshot_2017-03-26-11-24-35.png

http://www.hamiltonwatch.com/collection/american-classic/jazzmaster/seaview-quartz/h37451141
 
Oris Aquis 36mm, men då måste spara ett tag till alternativt leta begagnat. Bilden snodd från "ny på forumet"-tråden. Redigt snygg liten dykare, jag skulle köra på blått.

315131
 
Topp