• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beater för 1-4 tusen, Tips?

lolhasse

Cartier
Hej!

Ny här på forumet. Anammat intresset för klockor senaste åren, först och främst beater klockor i dom billigare segmenten! Köpsuget efter en ny rackare är nu stort. Kan ni hjälpa mig med några märken, gärna diver modeller!
/Lolhasse
 

leicaphile

Panerai
Finns inte mycket som är mer prisvärt än Orient i detta segmentet tycker jag. De har dessutom ett antal häftiga dykare som inte kostar skjortan.
 

_jonte

Patek
Mest automatare i förslagen. Tycker en beater bör vara av kvartstyp. Timefactors gör många prisvärda modeller. Själv har jag en Precista PRS-10 som beater. PRS-18q verkar vara en riktigt trevlig kvartsdykare.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Har en Bernhardt Sea Shark och är väldigt nöjd med denna. Håller tiden bra, är stryktålig och har en väldigt gedigen länk. För mer info se min recension under Recensioner och Guider.

Om du är sugen på en snygg dressare så har jag en Tissot Visodate som jag funderar på att sälja :)

//Andreas
 
Orient Mako/ Ray kan man få ny för ca 1200 kr. Länken är lite taskig men jag har kört min på nato och zulu hela sommaren. Badat, kört kajakpolo och variy på festival. Tålig, billig, snygg. Hållet tiden mycket bra.
Finns på sälj här på KS eller köp på seriouswatches.com.
Välkommen!
 

KMS

Rolex
Orient Mako är en riktigt sjysst beater! Kolla oxå in Seiko Monster. Bernhardt tror jag har ett rätt bra rykte. Vilken storlek är du ute efter? Så länge du inte kör med slagborr eller bilmaskin hela dagarna så är det inga problem med en automatare som beater.
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Vad säger ni om Android klockorna? Mycket nya märken för mig man ramlar över här.. :)

Välbyggda för pengen.
Känns gedigen, åtminstone den jag precis köpt.
y4unatan.jpg
 

leicaphile

Panerai
Dressiga har jag sjukt svårt att hitta, förutom någon tissot som jag spånat på.

Hit me, ös på bara.. :)

Finns säkert flera tusen i denna prisklass, men bara för att slänga ut lite som jag tycker är "roligt" (google är din vän, orkar inte rota upp bilder):

Orient Yellow Revolver dykare (har haft en ett halvår och älskar den fortfarande)
Maktime Aviator Chronograph (Poljot 3133 manuellt urverk, härliga designer)
Poljot 24 hour Aviator eller Raketa 24-timmars klocka, udda och häftiga
Junkers eller Graf Zeppelin (båda från PointTec), diverse modeller, vackra och fint detaljarbete
Seiko Orange Monster
Orient Mako
Deep Blue dykare diverse modeller
Laco Altenburg flieger

sen får du gärna köpa min Orient tonneau, den är verkligen udda och j-ligt fin :D
 

fredtiger

Cartier
Squalen va ju riktigt trevlig på det beiga nato/zulu bandet..

Aqualand finns redan ;)

CWC, vilken sida är att föredra där?
Tackar!

Googla "CWC royal navy quartz diver" så hittar du hemsidan där ÅF är listade. Nämnda modell var den jag hade i åtanke. Finns även militärklockor (ej typiska dykare vilket du eftrrfrågade i senare tråd).
 
Topp