Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bedöm denna Day-Date

Diskussion i 'Diskussion' startad av BadkarsPiraten, 25 augusti 2014.

1. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Suget är för stort, jag pallar inte trycket. Jag måste ha en DD och det är snarast!
    Har fastnat för denna som verkar schysst http://m.blocket.se/lund/Rolex_Day_Date_President_Helguld__BRA_SKICK_55683891.htm
    Vad tycker ni?
    Allra helst vill jag ha en bark, men det polerade klangar skönt med vita urtavlan.
    Jag antar att saker så som glas osv är utbytt men i övrigt, är den reko?
    Överpolerad eller ej? Antar att det måste blivit polerad för att vara så fin.
    Annars, någon som har en bark eller annan DD till salu? ;)

2. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Just användande av ordet förhandlare gör att allt känns skumt.

Sandkvist gillar detta.
  3. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

tänkt på samma sak när jag sett den.

4. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm

Yup. Förhandlare = dealer = Google translate.

5. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Pedersen - dansk, är nog förklaringen till ordvalet förhandlare.

DrSbaitso och Knight gillar detta.
  6. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Kan det vara en ren språkbrist? Tänkte på hans efternamn iof är resten av texten helt okej men men... Face to face hos urmakare som får titta på den är väl mest safe.

80s gillar detta.
  7. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Håller med här också, väldigt konstigt ordval om det inte är Google Translate.

8. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Som skrivet ovan kan nog ordvalet bero på att han är dansk. Annars är det svårt att bedöma stretch och polering utifrån de bilderna tycker jag.

9. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Forretning - Butik på danska.

Får du namn och telefonnr och det visar sig att han verkligen är dansk så tror jag inte du ska hänga upp dig så mycket på Förhandlare. Men är du minsta osäker så bör du ju avstå.

10. cab

cab Friends of KS

Skulle be om bättre högupplösta bilder. Från lite vettigare vinklar där man ser bandhorn, stretch osv. Snygg kombo tycker jag iaf med ljus/silver wideboy tavla.

vikgul gillar detta.
  11. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Snygg!
    Be även om bilder på boxen. Om det är originalbox till 1803..? Min ser inte sådan ut

12. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
  13. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Ordet Förhandla märkte jag inte men resten av texten är kosher så det låter jag gå, jag stavar också som en kratta ibland, kan vara autocorrect på hans mobil? Min gör liknande saker.

Jag skall be om mer högupplösta bilder!
    Det är ju trotsallt inget litet köp, så bäst att vara 100%

14. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Förhandlare = handlare på danska.

15. Chattras

Chattras Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Eftersom han endast vill göra upp affären på bank eller annat säkert ställe tillsammans med att han inte vill ha kontanter gör att det för mig låter seriöst.

Resten av svenskan är alldeles för bra för att det skall vara Google translate. Tror precis som sagts tidigare bara att det rör sig om ihopblandande av språk.

Hade den varit fake så hade han nog inte heller begränsat bytet till en specifik modell av Pannerai.

Randel och theargonaut gillar detta.
  16. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Byta mot Panna = Fake ;)

RobertD gillar detta.
  17. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Att snubben är kosher tvekar jag inte på iochmed just dom punkterna! Klockan är därmed också kosher, jag är bara intresserad utav skicket. Om den är sönderpolerad och förlorat original formen osv

18. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Haha måste vara sä!
    Eller bara feber ;)

19. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Fick bilder utav honom nu!
    Den ser onekligen riktigt fin ut! Kanske lite smal i bandhornen, men jag är ingen expert på någonting när det gäller detta.
    Vad tycker ni? Länken ser ut rätt trevlig ut, mycket bättre skick än min Jubilée och strechten på min Jubilée är inget jag ens märker utav.
    image (1).jpeg image (2).jpeg image (3).jpeg image (4).jpeg image (5).jpeg image.jpeg

Fifflio och Aquaracer2 gillar detta.
  20. poormans

poormans Präst

den är polerad men tycker ändå den ser ok ut i boetten, länken är ju nyare och ganska kort bara 19 bitar, den är väl antagligen ifrån en safir DD men det gör väl inget för de pengarna

snygg klocka och fin tavla

cheers
    christian

21. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Men passar verkligen en länk från 18038 på en 1803 så bra? Boetterna ser annorlunda ut i alla fall....
    ping Aurum

22. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Exakt, så jag tänker.
    Den är definitivt polerad, det är min GMT Master med. Och jag tror nästan min GMT är snäppet sämre men det är ingenting som stör mig!
    Han sa att han har 19cm handleder vilket är större än mig så även om länken verkar lite kort så passar den nog mig med runt 18-18.5cm.

Jag får det till 21 länkbitar, 22 inklusive extra biten. Räknar jag galet tro?

23. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Finns det någon DD där länken passar riktigt bra mot boetten?
    Varenda DD jag har sett ser kass ut mellan ändlänk och boett

24. Hugii

Hugii Biskop

vill han träffas hos urmakaren så är det inga problem..

Annars tycker jag lite att det är konstigt med "förhandlaren" samtidigt som han skriver "Prutare undanbedes. Billigaste DayDaten".

Sen får man ha i åtanken att bedragare är alltid villiga att ställa upp på allt.. (de tjänar inget på att vara otrevliga). Jag hade gjort affären F2F efter att urmakaren sagt sitt :)

25. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Någon finns det nog :)

26. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Så här såg min ut............. 812592_4304711931378_1352902087_o.jpg

Omen och ErikGBG gillar detta.
  27. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Snygg som fan! Brukar inte gilla "ROLEXROLEXROLEX" tavlorna men den där glimrade skönt!
    Säljaren skulle ta kort på äkthetsbevis ikväll också. Han verkar seriös så ska skicka en polare att plocka upp den. Problemet är bara att polaren inte kan ett skit om klockor :D

28. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Visst skiljer boetterna men det behöver iofs inte betyda att länkarna inte passar. Har dock för mig att någon här sade att de inte passade? Jag gillar inte inpassningen av ändlänkarna, titta på bilderna så ser du att de ligger olika på varenda bild. Detta gör även att det är svårare att bedöma boetten. Länken på min gamla 18038 satt perfekt med noll spel, men då är det ju ett modernare ur också. Annars ser väl boetten bra ut på dessa bilder. Mycket guld vid kronan men jag hade viljat se en bild rakt bakifrån och boetten rakt från sidan. Omöjligt att avgöra hur höga bandhornen är nu.

29. BadkarsPiraten
    Trådstartare

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Säljaren sa att det var stämplat 72 på innersidan av länken.

Jag har mer eller mindre slagit till på den. pris är överrenskommet osv, bara fixa till när min polare kan hämta den.

30. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ok, ser ut att sitta fel glas också, för högt.

Mårtenssons ur Brookfield