• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej!
Jag har intresserat mig för den här!
Vad tycker ni om skicket? Jag har googlat massor och tycker mig ha skapligt bra koll. Jämfört med er gurusar står jag dock mig slätt.

https://www.ebay.com/itm/142243212346

Tack för ett fantastiskt forum! (Jag spenderar rätt mycket tid här och min flickvän börjar önska att få tillbaka sin pojkvän).
 

Exxet

Rolex
Med risk för att sticka ut hakan så håll dig borta från dom här två säljarna: beejoo4, neilw3232, om man inte bryr sig om att det sitter a m grejer på så är det ju okej, den du länkar till skulle jag säga att det mesta är a m, och felpolerad boett.
 

rogart-63

Patek
Stay away :) Inte ett rätt på den? Tavlan möjligen? Allt annat är AM Tar tillbaka att tavlan skulle vara äkta. Den är fake så det stinker lång väg.
 

Exxet

Rolex
Här kan du läsa lite: http://wristsushi.proboards.com/thread/7708/same-seller-sells-yellow-bullheads?page=1
t ex så ska inte boetten vara borstad mer än på ovansidan, ej sidorna lr luggarna, subminut-tavlan ska inte ha ytan som en LP-skiva, och allt ser väldigt nytt ut.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det sägs ju att man ska köpa säljaren, och i brist på annan info skulle jag ta @Exxet s varning på stort allvar.
Jag tycker det brukar synas tydligast på baklocket om den är polerad eller inte, och här är det tydligt rundade kanter. Dessutom är den av någon anledning borstad upptill. Jag är beredd att satsa ganska mycket pengar på att boetten inte är orörd om baklocket behöver den sortens behandling.
Säljaren erbjuder att länken eventuellt inte är original, och att den inte fotas bättre tycker jag talar sitt tydliga språk. Den förefaller solid (AM) på den av bilderna där den syns bäst.
Resten är nyanser. Visst, det är ett relativt sent exemplar, men klockan är ändå nästan 40 år gammal. I absolut bästa fall är den bara relumad, men om du tittar på nyansskillnaderna mellan inre vridring och tavla så ser det inte rätt ut. De AM-tavlor jag sett har varit mer åt orange, vilket verkar gälla även här. Om du tittar på verket så ser du också att det inte handlar om ett "fräscht" exemplar. Återigen, det finns ingen möjlighet att tavlan är så fin, om verket är så risigt (och de suttit ihop hela vägen). Jag tycker inte heller glaset ser så crispt ut, utan är förmodligen akryl.
Den ser fin ut, och om man inte är så petig med AM/original så för all del, men eftersom de inte är ärliga i beskrivningen så hade jag dragit mig från att handla av säljaren, och priset kommer troligen drivas upp av folk som tror den är kosher.
 

Calle med C

Panerai
Jag stämmer in i kören. Jag kikade lite snabbt och kan konstatera att du bör hålla dig borta från den. En del AM-delar, konstigt polering och den ser alldeles för fräsch ut.
Svårt att se på bilden, men t ex. länken måste väl vara AM? Den ser alldeles för fin ut och dessutom, åtminstone det lilla man kan se, ser den ut att inte var vikt.
Priset är dessutom larvigt i nuläget och något säger mig att den kommer bli dyrare. Stackars krake som tror han får ett fint exemplar.

Kika på Engelska Ebay. Jag köpte min där och det fanns en uppsjö av allt från OK exemplar (dessutom versionen med blå urtavla) till finfina exemplar.
Allt är original på min, från 1971, och jag fick dessutom med en bonus i forum av en massa gubb-DNA och gubbparfym (länken fullkomligt stank) som tog ca 5x10 minuters tvätt i ultraljudsbadet och någon månads vila på en byrå för att få bort det. Mums! Den kostade för övrigt ca 280-300 pund, vilket är drygt hälften av vad säljaren begär.

Lycka till i jakten! Hittar du andra intressanta objekt så kan du posta de i den här tråden så hjälper vi dig så gott det går. Jag är dock ingen expert, men läste på som en dåre innan jag köpte min.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Köp inte på eBay om du inte har kunskap eller ägt modellen tidigare är mitt tips. Framförallt den gula är mkt am delar/ihopplock på objekt som säljs. Om du åndå tänkt spendera 4K kan du hitta en vettig/riktigt bra på KS. Ebay kändes mer som fyndläge för några år sedan, idag hittas bra objekt upp för det mesta.

Jag har ägt en par stycken men tycker ändå det kan vara svårt se ibland på bilder om allt är 100% ok. Och då har jag generellt hyfsad koll på 6139 modellerna.
 
Köp inte på eBay om du inte har kunskap eller ägt modellen tidigare är mitt tips. Framförallt den gula är mkt am delar/ihopplock på objekt som säljs. Om du åndå tänkt spendera 4K kan du hitta en vettig/riktigt bra på KS. Ebay kändes mer som fyndläge för några år sedan, idag hittas bra objekt upp för det mesta.

Jag har ägt en par stycken men tycker ändå det kan vara svårt se ibland på bilder om allt är 100% ok. Och då har jag generellt hyfsad koll på 6139 modellerna.

Jag har lagt ut en blänkare här på KS men ännu inget napp tyvärr.
 

Exxet

Rolex
Nu finns en ny kandidat på eBay. Vad tror ni om den? Vad är "kladdet" på subdialen? Verkar vara sånt på den riktiga Pouges klocka också.

https://www.ebay.com/itm/322395075931
Ser helt klart ärligare ut, tar den här alla dar i veckan jämfört med den förra, "kladdet" är nog fuktskador, färgen börjar att lossna, inget ovanligt, min Pogue/Proof ser likadan ut, den ser ju i o f s ganska härjad ut, den vänstra övre luggen ser rejält tilltygad ut, armbandet ser okej ut tycker jag, ett straight oyster, inga bilder på verket är dåligt enligt mig, även om säljaren säger att det funkar så kan det ju se bedrövligt ut, skulle nog inte vilja ge mkt mer än vad det står i för tillfället (330£).
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag sålde en i nära på perfekt skick för ett år sedan på Trader för ynka 1500kr.

Jo den hade ett fel och det vara att länken var lite kort...:)
 

direction

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag har intresserat mig för den här!
Vad tycker ni om skicket? Jag har googlat massor och tycker mig ha skapligt bra koll. Jämfört med er gurusar står jag dock mig slätt.

https://www.ebay.com/itm/142243212346

Tack för ett fantastiskt forum! (Jag spenderar rätt mycket tid här och min flickvän börjar önska att få tillbaka sin pojkvän).
Även fast ni redan kommit fram till att denna är fake så vill jag bara flika in. Det ser ut som att det inte är något mellanrum mellan Japan 6:39 på tavlan som det skall vara.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
OK! Kanske Exxet, theargonaut eller DrSbaitso kan ge lite klarhet i det.
Här är mina två.
Blå är T-tavla, gul är R.
E1ADFC7A-289C-44E3-B4B0-B727EF8E283B.jpg

B358753A-CAE6-4CE9-A88F-A729DA17F4C5.jpg

7B1FDFAE-6A05-4AE6-B04A-976F428D5874.jpg

71EA217B-593E-4FF5-835A-E2F7703980B4.jpg
 
Topp