Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bedömning av Tudor

Diskussion i 'Diskussion' startad av mruhr, 27 november 2014.

1. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    http://klocksnack.se/index.php?threads/32395/

Ny säljare som av min väldigt basic sökning bara dagar innan annonsen dykt upp köpt klockan på tratten och reggat sig på ks. Vad tror ni om klockan? Priset verkar väldigt lågt jämfört med det jag sett annars (bortsett från det pris den verkar ha ropats in till).

2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Damdykare!

3. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Mtp att det är en Mini-Sub är väl inte priset sådär jättelågt? Tror att Ernesto sålde sin i halvguld för 5/6k.

4. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Japp,är mer ute efter om den är reko, för liten för mig i vilket fall[emoji2]

5. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Kollade runt på c24 och såg ingen mini under 12 igår kväll (iofs efter ett par mojitos men i alla fall)

6. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Vem köper en 34mm dykare vet, poängen är väl att det ska stå ut lite storleksmässigt?

7. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Den står in ut, den syns ej!

8. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Minin nä,kanske på en kvinnas hand

9. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Eller en manlig pygmé ;)

mruhr gillar detta.
  10. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det är inte ett orimligt lågt pris.

eriksson850 gillar detta.
  11. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    eriksson850 gillar detta.
  12. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
  13. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Tjenare! Det är min annons, jag köpte den på tratten för några veckor sen och tänkte att det är en perfekt klocka till mig med små handleder. Tyckte att den satt så fruktansvärt snyggt på Ernesto. Men tyckte att den var alldeles för liten på armen så jag har inte använt den en enda dag tyvärr... Det är som du säger, det är svårt att veta priset på dessa då det inte har cirkulerat så många här omkring. Men tänkte att jag skulle lägga mig någonstans emellan så tycker att priset är någorlunda rimligt? Klockan är för övrigt i fint skick och tog med mig den till den lilla urmakaren vi har här i stan och han tyckte den såg bra ut och att allt såg rätt ut :) jag tänkte att det inte kommer nappa någon här på forumet så slängde ut den på tradera igen. Fan jag som hade hoppats på att detta skulle varit klockan jag kunde haft i något år eller två, men det första farsan gör är att garva och även jag fick mig ett litet skratt för stor är den inte... Jag har varit medlem här ett tag och mestadels läst och lärt mig lite mer om klockor och blev aktivare för någon månad sen!

Hoppas du fått svar på tal, ha en bra kväll!!

gorosen, jabla, yonsson och 1 annan gillar detta.
  14. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Absolut, oftast finns det en bra förklaring och din är trovärdig, reagerade som sagt på priset och att du inte synts här samtidigt som jag spanar efter något för min fru

15. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Jag hade också en fundering på att lämna över den till frugan i julklapp men ska jag vara ärlig så tycker jag inte att den var snygg när den var så liten tyvärr. En 36mm hade suttit som en smäck tror jag.

16. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Fan, 20 och gift redan-hur blev du lurad till det?[emoji6]

Kejsaren gillar detta.
  17. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Haha gift och gift, men som det ser ut nu så kommer jag aldrig bli av med den kärringen ;) fick ett erbjudande om att åka till Frankrike i 6 månader och bara åka skidor och ha sköj med gratis boende, när jag tackade nej till det så förstod jag att det var kört... Så vi kan kalla henne "blivande fru", haha

18. mruhr
    Trådstartare

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Då är du djupt nere i träsket

19. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Nu när vi ändå pratar om min lilla prinsessa (i detta fall är det inte tjejen jag pratar om) så undrar jag om någon vet när dem började tillverka dessa klockor med Tudor krona, armband och baksidansboett med Tudor tryck? Det fick mig att tänka till lite på priset då jag nästan bara har sett dem med rolex.

20. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror de gick över helt från Rolex logga på boett och kronan i början av 90-talet.

Krostiffer gillar detta.
  21. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Okej tack! Blev lite fundersam och hittade ingen information om det :)

Mårtenssons ur Brookfield