• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bedrägeriförsök...

Ninen79

Audemars
...Hittade detta annons på blocket på på gamla sub som jag sålde för ca 1 år sedan. Sålde den för 37k här på forumet och klockan var såld i Dallas Texas och inte hos Nymans som säljaren påstår i annonsen.
Blir trött på idioter som försöker blåsa folk! Har även anmält detta till blocket och hoppas dom plockar bort annonsen snarast.
Länk till min gamla annons...
https://klocksnack.se/threads/fs-rolex-submariner-16610-04-fullset-nyservad-såld.4115/
 

Compiss

Patek
2-Faktor
...Hittade detta annons på blocket på på gamla sub som jag sålde för ca 1 år sedan. Sålde den för 37k här på forumet och klockan var såld i Dallas Texas och inte hos Nymans som säljaren påstår i annonsen.
Blir trött på idioter som försöker blåsa folk! Har även anmält detta till blocket och hoppas dom plockar bort annonsen snarast.
Länk till min gamla annons...
https://klocksnack.se/threads/fs-rolex-submariner-16610-04-fullset-nyservad-såld.4115/

https://klocksnack.se/threads/sub-på-blocket.18699/
 

Ninen79

Audemars
...Hittade detta annons på blocket på på gamla sub som jag sålde för ca 1 år sedan. Sålde den för 37k här på forumet och klockan var såld i Dallas Texas och inte hos Nymans som säljaren påstår i annonsen.
Blir trött på idioter som försöker blåsa folk! Har även anmält detta till blocket och hoppas dom plockar bort annonsen snarast.
Länk till min gamla annons...
https://klocksnack.se/threads/fs-rolex-submariner-16610-04-fullset-nyservad-såld.4115/
Länken till annonsen på blocket...
http://www.blocket.se/stockholm/Rolex_submariner_16610__04_Fullset__Nyservad_51884628.htm?ca=11&w=1
 

bobby

Friends of KS
Bra gjort!

Håller själv på att leta efter min drömklocka och var nära att köpa en på Blocket som dock (efter hjälp från KS) visade sig vara i sämre skick än vad annonsen gav sken av.

Är övertygad om att någon kommer bli hjälpt av din insats!
 

morrism

Audemars
Bara hans kalle anka namn gav ju rätt grova signaler, det skumma är ju att han själv propsar på att göra affär hos nymans?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Haha tyckte jag kände igen grejerna på bilden!

Min första Rolex är alltså ute som bedragare.. Inte bra.
 

Ninen79

Audemars
226450beater_zps5e3c2049.jpg
 

TopperHarley

Breitling
Tyckte detta forum verkade intressant för att diskutera klockor, men ångrade mig efter denna tråd. Seriöst. Börja diskutera grov misshandel som om det vore legitimt. Vem äger ett slagträ i Sverige egentligen? Baseball är inte en jättestor sport i detta land. Ekonomisk brottslighet är självklart inte accepterat det heller, men har pengar större värde för er än en annan människas liv? Vill ni minska på ekonomisk brottslighet, så sälj en klocka eller betala skatt för att minska på inkomstklyftor.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tyckte detta forum verkade intressant för att diskutera klockor, men ångrade mig efter denna tråd. Seriöst. Börja diskutera grov misshandel som om det vore legitimt. Vem äger ett slagträ i Sverige egentligen? Baseball är inte en jättestor sport i detta land. Ekonomisk brottslighet är självklart inte accepterat det heller, men har pengar större värde för er än en annan människas liv? Vill ni minska på ekonomisk brottslighet, så sälj en klocka eller betala skatt för att minska på inkomstklyftor.

På vilket sätt skulle "sälj en klocka" minska på inkomstklyftorna? Vågor nog tro att trådskaparen och de flesta andra på forumet även betalar skatt...

För övrigt är forumet helt utmärkt till att diskutera klockor och du behöver nog inte oroa dig för att någon kommer ha ihjäl någon pga något som diskuteras här:)

Välkommen till forumet, se till att stanna! Du kommer inte ångra dig:)
 

meo_swe

Audemars
Blir upprörd när folk med pengar ska hämnas. Men men. Hoppas situationen löser sig.
Så bara för att man har en fin klocka har man alltså pengar?
Nu har ju jag kanske inga superur, men jag har lagt ner en hel del mer än medelsvensson på klockor, trots att jag tjänar ett par tusen mindre i månaden än en städare.

Blir man lurad blir man arg. Blir man arg brukar det diskuteras hämnd, men det är jävligt sällan det går till handling. Skulle folk försöka blåsa mig på 30 kakor så spelar det imo ingen roll om man är fattig eller rik. Då ska man fan skaka galler eller få ett kok stryk.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tyckte detta forum verkade intressant för att diskutera klockor, men ångrade mig efter denna tråd. Seriöst. Börja diskutera grov misshandel som om det vore legitimt. Vem äger ett slagträ i Sverige egentligen? Baseball är inte en jättestor sport i detta land. Ekonomisk brottslighet är självklart inte accepterat det heller, men har pengar större värde för er än en annan människas liv? Vill ni minska på ekonomisk brottslighet, så sälj en klocka eller betala skatt för att minska på inkomstklyftor.

Den gröna smileyn bakom meningarna gav dig ingen ledtråd om hur allvarligt menat hotet om stryk med basebollträ var?

Hittar man sin egen annons å bilder på Blocket i rent scam-syfte så uppskattar jag att det lyfts till ytan å fattar att man blir upprörd!

Sen kan ordvalet kanske bli lite överdrivet...
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Utbilda mig gärna.

Bedrägeri? Ser inte riktigt vad som är den stora bluffen? Han uppger att den är köpt på Nymans men tydligen så är den icket det.
Kan han möjligtvis ha skrivit fel i annonsen?

Jag kan inte läsa vad det står på kvittot på hans bild men är det inte kvittot på service eller............?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Utbilda mig gärna.

Bedrägeri? Ser inte riktigt vad som är den stora bluffen? Han uppger att den är köpt på Nymans men tydligen så är den icket det.
Kan han möjligtvis ha skrivit fel i annonsen?

Jag kan inte läsa vad det står på kvittot på hans bild men är det inte kvittot på service eller............?

Klockan är som sagt köpt i USA vilket tydligt framgår av både kvitto och cert, nymanskvittot är ett servicekvitto och antingen är killen IQ befriad och tror att den faktiskt är köpt på Nymans.. Nej vänta, inte bara IQ befriad utan helt oförmögen att läsa. Eller så är det ett bedrägeriförsök där personen i fråga inte har klockan överhuvudtaget. Bilderna är de som användes av ninen när klockan såldes till mig.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Klockan är som sagt köpt i USA vilket tydligt framgår av både kvitto och cert, nymanskvittot är ett servicekvitto och antingen är killen IQ befriad och tror att den faktiskt är köpt på Nymans.. Nej vänta, inte bara IQ befriad utan helt oförmögen att läsa. Eller så är det ett bedrägeriförsök där personen i fråga inte har klockan överhuvudtaget. Bilderna är de som användes av ninen när klockan såldes till mig.
OK
Då förstår jag ännu mindre varför han vill göra upp affären på Nymans.
Näe det kanske han innerst inne inte vill :D
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tyckte detta forum verkade intressant för att diskutera klockor, men ångrade mig efter denna tråd. Seriöst. Börja diskutera grov misshandel som om det vore legitimt. Vem äger ett slagträ i Sverige egentligen? Baseball är inte en jättestor sport i detta land. Ekonomisk brottslighet är självklart inte accepterat det heller, men har pengar större värde för er än en annan människas liv? Vill ni minska på ekonomisk brottslighet, så sälj en klocka eller betala skatt för att minska på inkomstklyftor.

Är du på riktigt? Om du faktiskt är det så kan jag tala om att de som skrevs av herrarna ovan med största sannolikhet skrevs med glimten i ögat och med vad som kan kallas en form av ironi, det är ganska lätt att utläsa när det används "hehe", smileys etc. Man kan läsa mer om detta fenomen här: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ironi

Att disskutera saker på internet, i det här fallet klockor utan att kunna avläsa ironi, skämt, överdrifter etc. är inte lätt och brukar i de flesta fall sluta med en besvikelse, nu började din resa på forumet tydligen som en besvikelse men hoppas att du stannar och lär dig en massor om klockor och/eller delar dina kunskaper och allt som hör där till. Det är grymt kul!

Välkommen
 
Topp