• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beg Hublot nyköpt i Hong Kong??

paicapo

Breitling
Har ett tag varit sugen på att köpa en hublot, har nu ett objekt som är intressant, en hublot Big bang ceramic, har avsynat klockan och den är jättefin, verkligen mint, med full sett samt värderingsintyg från kaplans, handlaren verkar oxå vara ok då jag bara hört gott om hans verksamhet. Nu till problemet: Klockan är köpt ny i Hong Kong 2007 och på kvittot står köparen som typ Per Svenson med en adress i Hökarängen Stockholm(namnet är fiktivt då jag inte vill avslöja det riktiga), varför skulle en person bosatt i Hökarängen vilket inte direkt är känt som något mer ekonomiskt välbärgat område samt svensk till namnet köpa en klocka för över 100000 kr i Hong Kong?? Har även haft svårt att hitta den aktuella klockbutiken där klockan skulle vara nyköpt har googlat endel utan resultat, detta kan dock bero på andra faktorer, min fråga är, är det eller var det vid denna tidpunkt dvs 2007 vanligt att man importerade nya ur till Sverige för att privat sälja? Hur tycker ni jag ska agera, är ju ganska mycket pengar vi pratar om.
 

paicapo

Breitling
tack för bra tips! har ju inget mot hökarängen:) men sambandet hökarängen-hong kong känns inte 100% men det behöver ju självklart inte betyda att det inte är 100% :) är det jag försöker ta reda på. Vad är en gråhandlare?
 

ErikGBG

Audemars
Företag som säljer märken dom inte officiellt är återförsäljare åt. Klockorna i sig är samma, men det är ändå inte "ok" Därav "grå"
 

carlanton

Audemars
Utan att ens gå in på den märkliga uppfattning om pengar, geografi och prestige som många stockholmare har kan jag ju meddela att det finns gott om helsvenska områden runt Hökarängen där de friliggande villorna kostar bra mycket mer än sagda stockholmares sunkiga innerstadsbostadsrätter.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Men det är en erkänd handlare och du nämner även att du har ett värderings/äkthetsintyg från kaplans? Isf ser jag inte anledningen till att det spelar någon roll om vem som ägt den innan dig!?
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Utan att ens gå in på den märkliga uppfattning om pengar, geografi och prestige som många stockholmare har kan jag ju meddela att det finns gott om helsvenska områden runt Hökarängen där de friliggande villorna kostar bra mycket mer än sagda stockholmares sunkiga innerstadsbostadsrätter.
Jag hoppas du förstod att mitt inlägg om Hökarängen var ironiskt?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Gå förbi en AD och kolla så att klockan är äkta bara? Om den sedan ursprungligen köptes av Hökarängens Tony Montana eller 67-åriga Agda från Bromölla spelar väl ingen roll för dig?
 

paicapo

Breitling
självklart spelar det ingen roll vem som ägt klockan innan mig, var mer inne på ett scenario där man har en stulen klocka och sen köper certifikatshandlingar med kvitto mm på en annan klocka som är köpt på andra sidan jordklotet osv, är inte speciellt insatt i hur certifikat mm faktiskt kan bekräftas mot den verkliga klockan som ligger i samma låda om man säger så, det finns säkert nån här som kan upplysa om detta. Citatet "helsvenska områden runt Hökarängen" låter mest som svammel. Vad jag menade va att Hökarängen historiskt är en arbetarförort och att inkomstförhållandena rimligtvis borde vara så att sannolikheten att individ bosatt i detta område reser till Hong Kong och inhandlar en klocka för över 100k är låg men det behöver inte betyda att det inte har hänt exakt så men det kändes som det värt att nysta vidare i, därmed har jag vänt mig till detta forumJ
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Bästa svängen hökarängen! Tobaksvägen till I die!

Och ja, det låter lite skumt men snacka inte skit om hökis;)
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
självklart spelar det ingen roll vem som ägt klockan innan mig, var mer inne på ett scenario där man har en stulen klocka och sen köper certifikatshandlingar med kvitto mm på en annan klocka som är köpt på andra sidan jordklotet osv, är inte speciellt insatt i hur certifikat mm faktiskt kan bekräftas mot den verkliga klockan som ligger i samma låda om man säger så, det finns säkert nån här som kan upplysa om detta. Citatet "helsvenska områden runt Hökarängen" låter mest som svammel. Vad jag menade va att Hökarängen historiskt är en arbetarförort och att inkomstförhållandena rimligtvis borde vara så att sannolikheten att individ bosatt i detta område reser till Hong Kong och inhandlar en klocka för över 100k är låg men det behöver inte betyda att det inte har hänt exakt så men det kändes som det värt att nysta vidare i, därmed har jag vänt mig till detta forumJ

Jag flyttar själv över till Shanghai i September och det är ju inte helt ovanligt att folk är expats under perioder. I Shanghai bor det ca. 3500 svenskar så chansen att Per från hökarängen har bott en period i landet är inte omöjlig.

Enligt min lilla research så finns det över 50 AD i Hongkong och ännu fler gråhandlare så det finns möjlighet att förhandla ner bra priser!

Sen om du inte hittar butiken i fråga så skulle jag bli fundersam. Du får gärna PMa mig namnet så kan jag skicka det till några klocktokiga hongkongare!






Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

plexan

Cartier
Haha snacka om att dra alla hökarängs bor genom samma kam. Men det kanske stämmer som du säger, då skulle jag gissa på att han gjort en lyckad drug deal eller så kanske han har vunnit på triss?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Knight

Cartier
Jag har lagt märke till att det råder en allmän missuppfattning om vad det är för typ av människor som bor i Stockholms förorter på det här forumet.. Det är helt vanliga svenskar, precis som i innerstaden. Att du sedan får mer lägenhet/hus för din buck utanför tullarna leder till lägre/noll belåningsgrad och således mer pengar över till intressen. Inga konstigheter.
 

paicapo

Breitling
Ok, inge mer skit om Hökis;) skämt o sido, har gogglat klockbutiken i Hong Kong som enligt kvittot ska heta "The Watch" men jag hittar verkligen ingenting, handlaren som förövrigt ligger ute med ett antal dyrare klocker på blocket svarar nu heller inte på mina mail med frågor ang klockan.....känns mycket märkligt och smula olustigt och jag får nog se mig om efter en annan klocka, verkar inte vara rent mjöl i påsen när det gäller denna tyvärr, alldeles för många märkliga turer.. om nån har en Hublot big bang eller Rolex deepsea möjligen panerai daylight, gärna svensksåld:) så är det bara att PM:a mig!!
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Jag flyttar själv över till Shanghai i September och det är ju inte helt ovanligt att folk är expats under perioder. I Shanghai bor det ca. 3500 svenskar så chansen att Per från hökarängen har bott en period i landet är inte omöjlig.

Enligt min lilla research så finns det över 50 AD i Hongkong och ännu fler gråhandlare så det finns möjlighet att förhandla ner bra priser!

Sen om du inte hittar butiken i fråga så skulle jag bli fundersam. Du får gärna PMa mig namnet så kan jag skicka det till några klocktokiga hongkongare!






Sent from my iPad using Tapatalk HD

Problemet är att många företag i HK är dåliga på att marknadsföra sig på internet. Detta gäller även de stora kedjorna och jag tror att lokala ADs på sin höjd har en kinesisk hemsida (mest sannolikt ingenting alls). Man behöver kanske inte satsa lika mycket på marknadsföring på nätet när tiotusentals människor passerar ditt skyltfönster varje dag...

Absolut bäst är ju att hitta någon i HK som kan kolla upp handlaren!
 
Topp