• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Begagnad Rolex 40K

Raymon R

Breitling
Hej, har gått i tankarna att köpa en begagnad Rolex i födelsedagspresent till
Mig själv och min budget ligger på 40K. Skulle gärna vilja ha förslag på vad jag skulle kunna få för pengarna? Tack på förhand Med vänlig hälsning,
Raymon
 

Galaxy

Rolex
För 40 000 kan du få en massa olika begagnade Rolex. Till exempel en Submariner 16610, en nyare sexsiffrig Datejust-referens (till exempel den 116200 som ligger ute på forumet nu), Explorer 2, Explorer, osv. Jag skulle personligen köpt en Day-Date 1803 på läderband :)
Rolex_Day_Date_r_4fa3a9f9be454.jpg
 

Raymon R

Breitling
Jag vill ha något klassiskt men ändå med en twist. Mer åt det sportiga hållet. Kan tänka mig både steel och TT. Vill kunna bära till mjukbrallor såväl som till kostym
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker en GMT eller en sea-Dweller passar rätt bra om du önskar klassiskt med en twist.
GMT:n är sportig och med ett svart insert lik en submariner på håll. Men kommer man lite närmare så blir det en liten twist. Sen är den röda visaren en riktigt snygg kontrast.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag gillar målade index på Rolex , kanske en 5513 , borde fås kring 40k.

Öka budget o kör seadweller med målade index , typ triple six eller great white .
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Köp en SUB (du får lägga till lite om du ska ha nya ref) eller spara pengar o köp en BBB
IMG_4552.JPG
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Håller med JS, kör på Rolex Sea-Dweller 16600 om du vill ha en lite nyare klocka.
16600:an är en bra allroundklocka som man inte ser på var mans arm.
Du borde hitta en fin med full set för 40k även om priserna stigit se senaste åren.
En bild på min 16600 v-serie (sista serien).
cd5bada3-7632-49f2-b108-0f7c5ca01e3b_zpsc4e0dfa4.jpg
 
Topp