• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Begagnade klockor i New York

Hej allihopa!

Jag ska om några veckor till New York och är ute efter att köpa antingen en Omega, Rolex eller en Tudor. Har ni några bra förslag på bra klockhandlare i New York som säljer begagnade klockor då min budget inte är den största.

Tack på förhand! :)
 

POT

Friends of KS
Vet en privatperson som säljer mycket Omega och bor i NY. Googla på Kringkily, han heter George. Finns mycket recensioner på diverse forum! Köpte själv min Alaska project från honom, och är supernöjd (dock över nätet och inte f2f. :)
 

adress

Friends of KS
Tänkvärt är väl att kolla guldhalten i förhållande till priset. USA har i många år haft både 16 och naturligtvis 18k (750) bla på Rolex. Man har/haft en annan syn på detta med " guld" än Sverige i många år. Framförallt när det inte var tillåtet att sälja ex Rolex med mindre än 18k i Sverige. Då gjordes 16k för den amerikanska marknaden - bla. Ändrades väl på 80 talet i Sverige tror jag. Har bekanta som köpt Rolex i USA som är 16k rakt av.
Behöver naturligtvis inte vara nackdel - om man vet - och betalar därefter.
 

Icaras

Rolex
Vet en privatperson som säljer mycket Omega och bor i NY. Googla på Kringkily, han heter George. Finns mycket recensioner på diverse forum! Köpte själv min Alaska project från honom, och är supernöjd (dock över nätet och inte f2f. :)
99% speedys som han kränger ;)
Synd att dollarn ligger där den ligger annars har han haft en del trevliga grejer ute.
 
  • Like
Reactions: POT
Topp