• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behålla bildkvalite vid uppladdning från telefon

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Hur ska man gå till väga?

Sitter på en HTC One och kör via Tapatalk. Laddar jag upp bilder "untouched" så blir dom gigantiska och tar upp en hel 17" skärm och det känns ju inte så snällt mot er andra (speciellt om man inte har nåt upphetsande att visa er)
Å andra sidan när jag resizear via en applikation så SLAKTAS bildkvaliten bokstavligen om man vill ha upp bilden i hyfsat normal storlek.

Många laddar ju upp bilder i bra kvalite och hyfsad storlek. Hur bär ni er åt?

Finns de någon lösning på att kunna ladda upp bilder on the fly i bra kvalite?

Med reservation för att vara lite morgontrög.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Ladda upp i full storlek. De resizas automatiskt till lämplig forumstorlek. Tills någon klickar på dem... :wtf:
Så gör jag med mina telefonbilder. Finbilder gör jag om till 1024 bredd.

finbild:
RHOF_2013_11008.jpg

fulbild:
2013-10-01%2021.32.49.jpg
 

Sond

Patek
Hur ska man gå till väga?

Sitter på en HTC One och kör via Tapatalk. Laddar jag upp bilder "untouched" så blir dom gigantiska och tar upp en hel 17" skärm och det känns ju inte så snällt mot er andra (speciellt om man inte har nåt upphetsande att visa er)
Å andra sidan när jag resizear via en applikation så SLAKTAS bildkvaliten bokstavligen om man vill ha upp bilden i hyfsat normal storlek.

Många laddar ju upp bilder i bra kvalite och hyfsad storlek. Hur bär ni er åt?

Finns de någon lösning på att kunna ladda upp bilder on the fly i bra kvalite?

Med reservation för att vara lite morgontrög.
Photobucket fungerar bra.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det här forumet hanterar bilder alldeles fantastiskt. Upp med dem i fullformat bara. Är ju bara trevligt att kunna klicka upp dem till fullscreen om det är något man vill se.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kör bilder via mobilens browser (chrome) numera. I tapatalk blir det jättedålig kvalitet.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Väcker en gammal tråd :D
Har märkt att kvalitén blir sämre när man laddar upp som tidigare har diskuterats här. Hur gå tillväga för att behålla så bra kvalité som möjligt?
 
Topp