• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver all hjälp jag kan få [Rolex GMT -87]

Asplund

Patek
2-Faktor
Som säkert vissa sett under K&S så söker jag en vän för livet, det är dock hyffsat svårt att få koll på vintage klockor när jag sedan mitt intresse startade bara ägt nyare klockor (2000-2013)

Jag är alltså ute efter en GMT Pepsi från år 1987.

Skriv allt ni vet om Gmt:s från år 1987 så blir jag glad och förhoppningsvis klokare?

Ref?
Tavlor?
Glas/plast?
Box ref?
Armband?
Boett?
Priser?
Vintage affärer?
Vintage hemsidor?
Förslag?
You name it.

Vore väldigt tacksam för den hjälp jag kan få från alla er som har koll!

/Asplund
 

Asplund

Patek
2-Faktor
ja jag vet att de är liknande men min gäller bara för ett årtal resten är inte intressant :p
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vad är grejen med att alla letar efter födelseårsklockor?

Ok om klockan är NOS, men en begagnad sleten Sub eller GMT som någon svettig gubbe haft på sig när han torkat sig i arslet väcker lika mycket oavsett årsmodell.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Vad är grejen med att alla letar efter födelseårsklockor?

Ok om klockan är NOS, men en begagnad sleten Sub eller GMT som någon svettig gubbe haft på sig när han torkat sig i arslet väcker lika mycket oavsett årsmodell.

Det är helt enkelt roligt att ha en klocka som har samma ålder, thats it.
 

oscaroscar

Panerai
Det är helt enkelt roligt att ha en klocka som har samma ålder, thats it.
Har du haft det innan?
Hade en 16610 från mitt födelseår, tyckte de skulle kännas skitbra men jag sålde den efter nån månad bara. Hade ioförsig mycket med klockan att göra men att den var från mitt födelseår betydde inte mycket alltså!

Sen kan det ju vara annorlunda för dig :)
 

Ninen79

Audemars
Asplund, köp nytt så lovar jag att känslan är tusen ggr bättre än års klockan. Jag var också inne på en 1675 (orörd och komplett) ett tag men för samma peng så kan jag få den nya gmt som kommer i juli istället;)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Har du haft det innan?
Hade en 16610 från mitt födelseår, tyckte de skulle kännas skitbra men jag sålde den efter nån månad bara. Hade ioförsig mycket med klockan att göra men att den var från mitt födelseår betydde inte mycket alltså!

Sen kan det ju vara annorlunda för dig :)

16610 har ingenting jämnfört med en sliten pepsi på jubilé ;)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
H
Asplund, köp nytt så lovar jag att känslan är tusen ggr bättre än års klockan. Jag var också inne på en 1675 (orörd och komplett) ett tag men för samma peng så kan jag få den nya gmt som kommer i juli istället;)

Har köpt nytt flera gånger och den nya gmtcn känner jag absolut ingenting för!

Sen vill jag inte ha den orörd :p den får gärna vara sliten :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag förstår inte heller fascinationen kring årsklockor.

Enda gången det blir kul är om ens far t.ex köpte en helt ny samtidigt som du föddes.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag förstår inte heller fascinationen kring årsklockor.

Enda gången det blir kul är om ens far t.ex köpte en helt ny samtidigt som du föddes.

Min pappa bar en plastcasio sen jag kan minnas, nu har han bytt till en ur&penn klocka av okänt märke.

Hade varit trevligt om han hade burit en GMT -87...
 
Topp