• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver er hjälp

Boss3000

Breitling
Hej, Jag är väldigt oerfarenhen och har dålig kunskap om klockor men har hittat en klocka på blocket.. Av någon anledning känns den (annonsen) lite skum och jag kan inte hitta klockan på tex chrono24.

Kan någon vänlig själ ge mig lite tips och råd inför ett eventuellt köp och vad jag ska vara uppmärksam på. Kommentera gärna den specifika klockan i annonsen nedan.

Tack för hjälp!

Här är länken: https://www.blocket.se/stockholm/Breitling_Pilot_Navitimer_Chronograph_67434895.htm?ca=11&w=1
 

tissoter

Audemars
Hej, inte hunnit titta så noga men Breitling Navitimer är väl i alla fall en av de vanligare förfalskade klockorna.
Jag ska kika lite närmare på bilderna men några tips som jag kan börja med att ge är följande.

-Köp säljaren (Verkar det för bra för att vara sant är det nästan alltid så)
-Jämför gärna lite bilder på exempelvis Breitlingsource som är bra http://www.breitlingsource.com
-Gör absolut ingen affär med cash, använd swish eller bank vid affär om det blir aktuellt
-Försök få ett äkthetsintyg eller klockan kontrollerad hos exempelvis Kaplans,pantbank, eller klockbutik som säljer Breitling.
-Träffas på en säker plats vid eventuell affär där det finns kameror, bank är bra.

Det var väl några snabba tankar :)
Välkommen till KS!

Angående klockan.
Breitling A59028 står det som serienummer och då bör det vara den här http://www.breitlingsource.com/watch_details/Navitimer_134.html
Ser inte helt korrekt ut dessvärre.
 
Senast ändrad:

Boss3000

Breitling
Hej, inte hunnit titta så noga men Breitling Navitimer är väl i alla fall en av de vanligare förfalskade klockorna.
Jag ska kika lite närmare på bilderna men några tips som jag kan börja med att ge är följande.

-Köp säljaren (Verkar det för bra för att vara sant är det nästan alltid så)
-Jämför gärna lite bilder på exempelvis Breitlingsource som är bra http://www.breitlingsource.com
-Gör absolut ingen affär med cash, använd swish eller bank vid affär om det blir aktuellt
-Försök få ett äkthetsintyg eller klockan kontrollerad hos exempelvis Kaplans,pantbank, eller klockbutik som säljer Breitling.
-Träffas på en säker plats vid eventuell affär där det finns kameror, bank är bra.

Det var väl några snabba tankar :)
Välkommen till KS!

Angående klockan.
Breitling A59028 står det som serienummer och då bör det vara den här http://www.breitlingsource.com/watch_details/Navitimer_134.html


Tack så hemskt mycket för tips, skall kolla enligt dina råd. Om du har tid och lust så får du gärna med kunskap titta närmre på bilderna och säga vad du tror. Känns inte priset även det lite väl lågt?

Allt väl,

B
 

tissoter

Audemars
Tack så hemskt mycket för tips, skall kolla enligt dina råd. Om du har tid och lust så får du gärna med kunskap titta närmre på bilderna och säga vad du tror. Känns inte priset även det lite väl lågt?

Allt väl,

B
Ser fejk enligt mig, dessvärre.
Tavlan är inte korrekt för den referensen.
-Datumbubblan är rund på säljarens, på den andra är den fyrkantig
-Subsekunden i mitten ser inte korrekt ut
-Texten till vänster är inte rätt
 
Senast ändrad:

VRD

Cartier
Ser fejk ut dessvärre.
Tavlan är inte korrekt för den modellen.
-Datumbubblan är rund på säljarens, på den andra är den fyrkantig
-Subsekunden i mitten ser inte korrekt ut
-Texten till vänster är inte rätt

Nu var du nog lite väl snabb med att ropa fejk tror jag. Eller är jag fel ute?
image.png
 

VRD

Cartier
Fast är det inte märkligt att serienumret är fel på baksidan?
Står det inte 28 i slutet på ref nr.
Samt 10 ATM är väl graverat efter 100 m på de andra på casebacken, det saknas på säljarens bilder.
Jag kan ha fel också, det är fullt möjligt :)

Tror tyvärr det står A59026. Men är osäker:)
 

VRD

Cartier
Låter dig gräva vidare då jag är kass på att jämföra bilder när jag sitter på mobilen;)

Till TS, skicka iväg lite frågor till säljaren om du nu är intresserad. Fråga efter referens osv. Lycka till!:)
 

tissoter

Audemars
Skulle dock vilja veta vilka som är originalvisarna på den modellen?
Ska de vara raka eller ska de vara som på Blocketbilderna i "tre delar", alltså lite mellanrum mellan lumen.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
 

Husse

Patek
Klockan känns fake, även om jag, efter bildgoogling hittat klockor med likadana visare som de i annonsen. Men om du fortfarande är intresserad så följ @tissoter s råd och gör upp affären hos en AD som kan garantera äktheten!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Med tanke på de hyfsat skarpa och närgångna bilderna kommer det nog som en överraskning för säljaren om den visar sig vara fejk.
 

tissoter

Audemars
Tack! Men hur funkar det med att göra upp affären där? Tar de något för det eller hur brukar det vara?
Vart då?
På Kaplans kan de göra ett värderingsintyg och bekräfta äktheten, tar någon dag så man får lämna klockan har jag för mig. (Kostar)
Pantbanken kan kolla det direkt normalt sett. (Kostar normalt sett inte, vill även lägga till att de inte gör trycktest efteråt om de öppnar baksidan.)
Klockbutik får man höra med butiken innan man besöker dem. (Varierar från butik)
 

tissoter

Audemars
Kanske finns någon här på KS som vill sälja en Breitling Navitimer till dig annars, dyker upp då och då.
Tror dock inte det finns någon ute just för tillfället.
 

JuBi

Omega
2-Faktor
Hej! Tror dessvärre med stor sannolikhet att klockan är fake. Kolla på finishen på både baksidan men framför de små visarna på tavlan, de är alldeles för dåligt. Sen även det lilla "garantihäftet" inget jag har sett förut iallafall. Men det största tipset i framtida affärer är alltid att som tidigare nämnt att köpa säljaren.
 
Topp