Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Behöver hjälp av ett tränat öga!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Pellec, 23 oktober 2013.

1. Pellec
    Trådstartare

Pellec Torpare

2. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Det jag reagerar på är att glaset (bubblan) ser ut att vara monterat snett? Eller kan det vara en synvilla pga vinkeln. Så nån bild till på det vore ju vettigt.

Pellec och morrism gillar detta.
  3. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Tycker den ser ganska polerad ut?

Pellec gillar detta.
  4. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Datumbubblan ser som sagt något sned ut, sen är den med stor sannolikhet polerad, men jag tycker inte att den är polerad till oigenkänlighet (om man tittar på lugholsen), det brukar bli gropigt och fult kring dessa om den fått smaka smärgel alltför mycket.

Länken ser fin ut, och jag antar att du gillar insertet som faded varför du intresserade dig för just denna klocka?

Datumbubblan ser dock inte bra ut.

Pellec gillar detta.
  5. Pellec
    Trådstartare

Pellec Torpare

Tack för synpunkterna! Jag gillar som du nämner det fadade insertet. Att jag är intresserad av just denna klocka förklaras kanske bäst av att jag helt enkelt fastnat för en GMT-master med pepsi ring med box o papper. Något jag är väldigt fram och tillbaka med är om jag ska ha en 16710 eller 16700, du kanske har något att säga om detta?

6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    16710 är roligare.

Pellec, krämbulle och Bauuer gillar detta.
  7. Roxen

Roxen Stadsbo

Från:
    Danderyd
    Glaset känns onekligen fel, har själv två GMTs och sådär skall inte bubblan sitta. Dock finns chansen att kameran förvillar, men jag skulle gissa att det är felaktigt. Det förekommer (vilket du säkert vet) plagierade glas. I övrigt ser den jättefin ut, poleringen skulle jag bortse ifrån, den är inte alls farlig enligt mig. Lycka till, den är en himla trevlig klocka!

PS, finns det inte en fin 16700 till salu på forumet, full set med extra coke-bezel?

Pellec gillar detta.
  8. Pellec
    Trådstartare

Pellec Torpare

Toppen, tack för synpunkterna, uppskattas!

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Skulle personligen aldrig handla av någon som enbart lägger upp lightbox-bilder. Man kan inte se några repor eller märken på klockorna när de fotas på det sättet.

Pellec gillar detta.
  10. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Har lite svårt att se att en polerad klocka med ett tvivelaktigt glas kan kallas mint. I övrigt är jag inne på yonsson s linje.

Pellec och yonsson gillar detta.
  11. Pellec
    Trådstartare

Pellec Torpare

Tack alla för högt uppskattad hjälp, grymt!

/P

Mårtenssons ur Brookfield