• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp med denna Rolex 1680 , PLZ

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har hittat min årsklocka tror jag !!??! Men är inte säker på om riktigt om allt är korrekt
tycker lumen ser lite för bra ut eller ? Är det ngn som är grym på de eller ngn som
Kan flagga ifall något annat ser ICKE bra ut ...

Sen kommer vi till detta med vilket år den verkligen är ifrån ? Hmm
Har googlat ihjäl mig , men hälften av alla träffar säger 1977 och andra hälften
Säger 1978 ?!? Vad ska jag tro ? Serie nr börjar på: 5398
ImageUploadedByTapatalk1415811581.397150.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415811591.347149.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415811601.932288.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415811618.223586.jpg
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Den har inte samma patina som resten av klockan. Men jag vet inte ifall det är vanligt att pärlan skiljer sig från visare och index när det gäller original jämn ålders patinering.

Kanske brukar allt ha likadan patina :)
Skulle tippa på att insertet är av nyare modell än klockan. Spontant ser klockan fin ut, kanske för fin?
 

Brogren

Cartier
Pärlan lär isåfall vara utbytt? Hellre det än ingen pärla alls tycker jag.
Den ser jämnt och fint patinerad ut. Jag tycker den har ljusare ton än hemmagjord sojapatinering i alla fall men någon med erfarenhet av det kanske kan avgöra bättre.
Ser inte överpolerad ut, positivt.

Åk du och titta och om lumen lyser för starkt och länge hade jag backat.
 

Freddie L

Panerai
Hoppas du på -77 eller -78? Och kan man veta säkert? Hos Omega kan man väl betala för "register-utdrag", men går det hos Rolex?

Edit: härlig klocka, hoppas den är kosher!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är 1977, 5,3xx bör vara ungefär i mitten av 1977. Mina uppgifter kommer från en välkänd italiensk samlare som har Rolex produktionstabeller. Har för mig att 5-mil diskuterades rätt nyligen på VRF.

Då är det ju bara resten kvar då, om klockan är ok eller inte. Fan vad svårt detta är ....
Blir så sne [emoji316] [emoji85][emoji2]
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hade inte lagt en krona på den där innan jag kollat upp den till 100%.

Tavlan ser ut att kunna vara relumad. Caset ser nypolerat ut. Insertet är servicevariant.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hade inte lagt en krona på den där innan jag kollat upp den till 100%.

Tavlan ser ut att kunna vara relumad. Caset ser nypolerat ut. Insertet är servicevariant.

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig bara. Undra om det ens hade funkat å traska in med skiten till Bergströms. Dom är inte super high på vintage va jag förstått. Men kan ha fel
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Inget som behöver vara en dealbreaker beroende på pris å vad dina krav är. Att hitta en helt orörd sub från 1977 är svårt å dyrt. Om nån petat dit lysmaskar, polerat den under årens lopp behöver inte va hela världen om den är prissatt därefter. Lämna in för koll hos Rob innan du bestämmer dig.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inget som behöver vara en dealbreaker beroende på pris å vad dina krav är. Att hitta en helt orörd sub från 1977 är svårt å dyrt. Om nån petat dit lysmaskar, polerat den under årens lopp behöver inte va hela världen om den är prissatt därefter. Lämna in för koll hos Rob innan du bestämmer dig.

Finns ingen Rob i Gbg ;)
 
Topp