Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Behöver hjälp med gamla fickur!

Diskussion i 'Vintage' startad av Mikael, 30 september 2013.

1. Mikael
    Trådstartare

Mikael Torpare

Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas att jag hamnat rätt. När vi för ett tag sedan tömde min nu bortgångna mormors lägenhet hittade jag min morfars gamla ur. Tror även att det är hans pappas dvs min gammelmorfars ur också. Hur får jag reda på mer information om dessa ur. Det är två omega och ett tärnan. Hur mycket vågar man putsa på dem och vad ska jag använda? Uret med kedja tror jag mig har lyckats spåra till 1890-talet då jag hittade ett serienummer på denna som är 1688136 :) Det roliga är att alla tre funkar galant :)
    Går det inte ladda upp bilder?

2. Mikael
    Trådstartare

Mikael Torpare

Camo00 gillar detta.
  3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ingen koll på fickur men tycker du skall låta bli att polera dom. Gillar patinan :)

eriksson850 och Mikael gillar detta.
  4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Är inte heller någon fickursexpert men det bästa är nog att inte göra någon åverkan på dem om du inte har hjälp av någon som verkligen vet vad hen pysslar med.

Kul att ha så gamla klenoder!

Mikael gillar detta.