• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver hjälp med om min rolex är äkta

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Klart man kan göra superfynd på loppis men det händer väldigt sällan och då inte på en Rolex sub, särskillt inte en sub med vitguldsindex och pointed crownguards , och den är ju lite för sunkig för att lura ett något sånär tränat öga. Varsågod matar trollet lite till
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Vi kanske ska avsluta diskussionen nu.
Vill tacka alla för snabb och bra hjälp!
Kommer se till via killarna på forumet att klockan blir en gång för alla kommer sluta ticka :)
 

F-L-P

Panerai
Klart man kan göra superfynd på loppis men det händer väldigt sällan och då inte på en Rolex sub, särskillt inte en sub med vitguldsindex och pointed crownguards , och den är ju lite för sunkig för att lura ett något sånär tränat öga. Varsågod matar trollet lite till


De som vet vad pointed crowngards är ser definitivt att den är fake, dock är det inte så många som vet vad det är.

Jag skulle säkert inte se skillnad få en förfalskad typ rembrant mot ett original även om en kännare säger att det är så självklart att jag är dum i huvudet som inte ser de uppenbara felen.

Lägg ner snacket om troll. Tröttsamt.

Till TS: Välkommen!
 
Topp