• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver köpråd, beater

Norrman

Cartier
Hej tänkte köpa mig en riktig beater som ska klara av vardagen, jobbar som elektriker inom byggbranschen så den måste tåla en tuff miljö, hårda stötar och div vibrationer.
Har kikat på div divers typ seiko skx och liknande, tycker dessa är gudomligt snygga men är tveksam till om den automatiska uret skulle hålla? Vad tror ni?
Är även inne på någon typ av g-shock men tycker dessa är lite för plottriga och har många onödiga funktioner
Allt råd är välkomna, en budget på ca 3000
Tack så mycket på förhand
 

jurassicjay

Cartier
Hej tänkte köpa mig en riktig beater som ska klara av vardagen, jobbar som elektriker inom byggbranschen så den måste tåla en tuff miljö, hårda stötar och div vibrationer.
Har kikat på div divers typ seiko skx och liknande, tycker dessa är gudomligt snygga men är tveksam till om den automatiska uret skulle hålla? Vad tror ni?
Är även inne på någon typ av g-shock men tycker dessa är lite för plottriga och har många onödiga funktioner
Allt råd är välkomna, en budget på ca 3000
Tack så mycket på förhand

Om tålighet är prio 1 är det väl g-shock eller victorinox inox som gäller. Inox liger väl dock lite utanför din budget. Dock tror jag att skx007 borde klara det den kommer utsättas för, så länge du inte ska bryta asfalt med bilmaskin. Det är en robust klocka som är byggd för att kunna ta stryk.
Kanske är g-shock det mest idiotsäkra alternativet då det typ är skitsvårt på riktigt att ha sönder en sådan. De är ju dock inte lika fagra som skx om du frågar mig..