• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver lite hjälp av proffsen!

Sylv

Breitling
Tjena allihop! Jag är ny här, hittade väldigt nyligen detta forum och jag som älskar klockor ser direkt att här kommer jag trivas! Skulle behöva lite hjälp av de som jag tror är betydligt mycket mer erfarna än vad jag och mina 18 år i livet är ;)

Jag äger en Certina DS eagle Gold men har tröttnat lite på den och funderar på att köpa en begagnad Rolex Datejust, det jag skulle behöva hjälp med är vad ni tror jag eventuellt kanfå för min nuvarande Certina? Jag har hittat lite Rolex Datejust (utomlands) med årsmodeller från 1983-1995 som ligger runt 20.000-30.000 Kr, vilket verkar vara ett rätt okej pris då jag letat runt rätt så mycket men är det något jag bör veta om modellen som kan göra mig besviken?

Bilden på denna Datejust är en 1995a och ser skapligt fräsch ut tycker jag den är ute för 27.000 kronor, är detta ett bra pris?

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • IMG_6299.JPG
    IMG_6299.JPG
    123.8 KB · Visningar: 186
  • Skärmavbild 2014-08-26 kl. 21.55.31.png
    Skärmavbild 2014-08-26 kl. 21.55.31.png
    250.1 KB · Visningar: 169

Taxman

Rolex
2-Faktor
Välkommen till klocksnack! Tror du kommer stormtrivas! :)

3-4000 kr låter väl inte helt orimligt för Certinan.

Edit: kom på att jag måste tillägga att jag verkligen inte är något proffs! :)
 

jabla

Sarlacc
Välkommen Sylv presentera gärna dig själv och din klocka i tråden "ny på forumet..." så får du säkert lite mer hjälp med dina klockfrågor. Guld/stål Datejust brukar inte ha lika stort andrahandsvärde som enbart stål och är mer svårsålda om du vill sälja den. Häng här lite och delta i diskussionerna så blir du nog mer säker på vad du vill ha, det brukar ändra sig ganska fort i början av ens klockresa. Sen kan jag ju partiskt säga att en Datejust är aldrig fel, var min första Rolex och har kvar den än.
 

Sylv

Breitling
Välkommen Sylv presentera gärna dig själv och din klocka i tråden "ny på forumet..." så får du säkert lite mer hjälp med dina klockfrågor. Guld/stål Datejust brukar inte ha lika stort andrahandsvärde som enbart stål och är mer svårsålda om du vill sälja den. Häng här lite och delta i diskussionerna så blir du nog mer säker på vad du vill ha, det brukar ändra sig ganska fort i början av ens klockresa. Sen kan jag ju partiskt säga att en Datejust är aldrig fel, var min första Rolex och har kvar den än.
Tack så mycket! Absolut ska göra det direkt! Aha okej där lärde man sig något nytt direkt, jag ska försöka hänga med och förhoppningsvis hitta vad jag söker ;)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen Sylv!
+1 på vad jabla säger, En DJ är alltid ett säkert kort, helst en i stål. Svårt att bli inte nöjd med den.
Men läs på forumet, kolla dagens klocktråd och vad gör du just nu tråden. Där kommer det upp alla möjliga klockor, så du får lite inspiration och habegär. :)
 
Topp