• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver lite hjälp/råd angående ett eventuellt inköp...

Hade ni sålt dessa för en fin 5246-6000?

  • Ja

    Röster: 38 97.4%
  • Nej

    Röster: 1 2.6%

  • Totala väljare
    39

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Röstar på sälj och köp. Tänk bara på att King Seikon är (och framförallt, iallafall för mig, upplevs så på armen) rätt så liten.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Hade lätt sålt de två klockorna oavsett, dock undrar jag om du inte ska kika på en annan KS istället.. 36mm inkl. kronan och 39mm lug till lug känns ganska litet med tanke på hur du bär din MM300 idag.

De mindre klockorna är på ingång igen, men jag tror du kommer att tycka den blir för liten.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Är lite nyfiken, vad kostar en sådan och vad är dom två du har värda? Samma?

Mellan 3-7k får du kanske räkna med att lägga ut för att köpa den KS vi pratar om. Men snittpriset för dem jag sett säljas har legat vid 5k.

De klockor han tänker sälja får han inte de pengarna för, får säkert skjuta till minst 3k.

Mvh
 

JayJay

Rolex
Ärligt. Att ens ställa frågan . Naturligtvis ska du kränga och testa vintage. Tycker oxå det är klokt att att du kontaktar Kuma, han har ju hjälpt folk förr. Vill han inte assistera så kan du kontakta Molle så kan han ge detaljerade instruktioner för hur man handlar via japanska Yahoo.
Kör nu! Klockorna borde du ha ute på k&s innan midnatt. Tvekan dödar!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Röstar på sälj och köp. Tänk bara på att King Seikon är (och framförallt, iallafall för mig, upplevs så på armen) rätt så liten.
Upplevs den som en DJ på armen storleksmässigt?

Är lite nyfiken, vad kostar en sådan och vad är dom två du har värda? Samma?
Sämre ex från 3-4k, fina ex 7k. Dom där två jag tänker sälja kan jag kanske få ut 3k. Lite osäker.

Det fanns på Ebay en försäljare som säljer för lite över 7k som ser riktigt fin ut. Tydligen nyservad också. Det går säkert att förhandla om priset skulle jag nog tro.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!

Jens

Greedo
Man ska alltid sälja nytt till förmån för vintage.

Jag tror ditt största problem blir att bli av med det där två. Hoppas jag har fel.
 

_jonte

Patek
Osäker, men det måste ju ha varit ett jäkla bra pris det där...
Ja det där var ett fint ex till ett bra pris. Fast tillkommer moms så dyrt helt plötsligt. Felpolerat case som typ alla dessa, men inte så mycket i detta fall. Originaltavla... denna säljaren brukar måla om de flesta tavlor och skriver då ut det.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Möjligt, kan inte måtten i huvudet. Men den känns liten på. ;-)
Lite osäker på pris, men du får nog ge minst 4000 för ett fint ex, kanske mer. Ligger lite högre än typiska KS då de har samma 36000-verk som GS45.

Ska hålla utkik på en sådan också, hittar dock inga tillsalu nu...
 
Topp