• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver man en klocka till varje bil?

Västbo

Breitling
Jag har ett litet problem.. Det är så att jag nästan har fler bilar är klockor och dessutom så känns valet inte alltid självklart när jag ska matcha klockan till bilen (eller på detta forum så är det kanske bilen som matchas till klockan?? ;)).

Till vardags så kör jag mest en Dodge pickup och till den borde jag kanske egentligen ha något smaklöst, men det är ju inte så snyggt.. Till min Audi med dubbelturbo borde jag ha något tryggt och sportigt, typ min Tag Heuer Link chrono. Till min ena sommarbil som är en BMW 535i från -86 passar min vita Certina DS-1 ganska bra, vad jag ska ha till min Corvette C3 från -76 är dock mer oklart. Har ni några tips?

Och om jag köper den Rolex 16610 som jag suktar efter, vilken bil måste jag köpa då?
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Är det en ren 535a eller har den Mpaket? Den rena 535an är en sleeper av rang. Till den gäller DJ.

Bra fundering. Själv är jag i situationen att jag nästintill förköpt mig på en bil så jag behöver inte fundera över matchande klockor. Dessutom har jag flyttat upp till storstan för några veckor sedan. Bor vid Rörstrandsgatan. Helt lost här. Vill någon visa mig runt skicka gärna PM.:)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Är det en ren 535a eller har den Mpaket? Den rena 535an är en sleeper av rang. Till den gäller DJ.

Bra fundering. Själv är jag i situationen att jag nästintill förköpt mig på en bil så jag behöver inte fundera över matchande klockor. Dessutom har jag flyttat upp till storstan för några veckor sedan. Bor vid Rörstrandsgatan. Helt lost här. Vill någon visa mig runt skicka gärna PM.:)

Fan att jag flyttat, bodde på st eriksplan!
 

10past10

Omega
Och om jag köper den Rolex 16610 som jag suktar efter, vilken bil måste jag köpa då?

Som jag ser det så är den klockan lite i finaste laget - så då får du kompensera det med en bil som är lite ruffare, så svaret blir: givetvis skall du ha en 911 ST.

porsche-911-ST-3-4-l.jpg
 
Jag känner att till en Knorrvette så kanske det skulle passat med antingen:
Vintage Daytona - Motorsport och döpt efter daytona raceway
Vintage Hamilton chrono - en amerikansk bil och en amerikansk klocka?
 
D

Deleted member 1265

Guest
Stoort fan av e28. Går liksom i samma stil som min saknade 993 tt, ett härligt "kloink" i dörrarna. En av mina bästa vänner sålde just en röd (vet att många tjatar så här) men lätt en av europas finaste. m535 röd, svart skinn, glastaklucka osv. En bil man egentligen inte säljer...
Frågan är om du egentligen inte skulle ha en quartz eller ngn form av digitalur till den, vad passar egenligen till stilen av en e28, tänk teknik, 80tal, osv.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Oops märkte att jag visst inte svarade alls i inlägget.
NEJ du behöver inte en klocka till alla dina bilar, köp en PP Nautilus 5711 (lär dig älska den) så passar det till allt!:)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Det är en ren utan m-paket, alltså den diskreta varianten med tidstypisk blå skinnklädsel.. :) kanske en DJ med blå tavla? Men jag tror att jag skippar den midjekorta blåa skinnjackan..
Förstår, du behöver mental coahing, det finns fler attiraljer du behöver, även en sjyyst magväska för att vara tidskorrekt.;)

Kan man få se en bild på e28'an, låter läcker!
 

UNO

Panerai
IWC Quartz till 535 ?
G-shock till Dodge puck-up ?
Rolex till Corvette ? Kanske Casio digital ??
till TAG Link kan jag inte komma på något fordon.
 

Västbo

Breitling
IWC Quartz till 535 ?
G-shock till Dodge puck-up ?
Rolex till Corvette ? Kanske Casio digital ??
till TAG Link kan jag inte komma på något fordon.

TAG'n passar fint till Audin, rätt tung och inte direkt iögonfallande.. En 16610 kanske passar till Vetten trots allt, får se hur den ser ut när den kommer ut nylackad till våren.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Du måste ha en cool bilklocka i bilen också! Hittade denna skönhet på en loppis. Troligen från 30-talet!
Märket kanske inte passar i din övriga armada, men ändå..

wuAR86a.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag klurar fortfarande på vad som är rätt matchning till en C3. Det ska vara sjuttiotalssvängigt, lite avantgarde, väldigt tidstypiskt och gärna lite vräkigt. Jag tror att en guld-GMT, en lyxstålsportis eller en LED-klocka (i guld, såklart!) är lämpliga kandidater. Bubblare är alla "mjuka" och rätt fula sjuttiotalsvarianter från ex Heuer.
 

UNO

Panerai
quote="Västbo, post: 198003, member: 580"]TAG'n passar fint till Audin, rätt tung och inte direkt iögonfallande.. En 16610 kanske passar till Vetten trots allt, får se hur den ser ut när den kommer ut nylackad till våren.[/quote]
Du har nog en poäng med Audi & Link, skönt att man bara har en bil att matcha klockorna mot, att man köpte rätt bil.
I Stuttgart regerar IWC tom över Porsche Design, vad gäller i Audi-countyt ?
 

HeliDive

Cartier
1
Jag har ett litet problem.. Det är så att jag nästan har fler bilar är klockor och dessutom så känns valet inte alltid självklart när jag ska matcha klockan till bilen (eller på detta forum så är det kanske bilen som matchas till klockan?? ;)).

Till vardags så kör jag mest en Dodge pickup och till den borde jag kanske egentligen ha något smaklöst, men det är ju inte så snyggt.. Till min Audi med dubbelturbo borde jag ha något tryggt och sportigt, typ min Tag Heuer Link chrono. Till min ena sommarbil som är en BMW 535i från -86 passar min vita Certina DS-1 ganska bra, vad jag ska ha till min Corvette C3 från -76 är dock mer oklart. Har ni några tips?

Och om jag köper den Rolex 16610 som jag suktar efter, vilken bil måste jag köpa då?
16610 passar enligt min mening BÅDE till Corvetten & vintage BMW :)
 
Behöver man en klocka till varje bil?

Tycker det känns lite fattigt med bara en klocka till varje bil, själv så har jag fem klockor per bil....




















:D dock bara en bil....
 

Västbo

Breitling
Jag lyfter på hatten, du har köpt nya rs6'an?:woot:
Alt 2 rs4 b5?

Haha.. Nej det är en gammal A6 biturbo som är BSR-moddad, min sambo ville nämligen inte att jag skulle köpa en allt för dyr bil till henne.. jag tyckte dock att hon behövde ngt som gick undan då min nyfödda dotter skall lära sig fart inför sin kommande F1-karriär.. ;)
 

Västbo

Breitling
Behöver man en klocka till varje bil?

Tycker det känns lite fattigt med bara en klocka till varje bil, själv så har jag fem klockor per bil....



:D dock bara en bil....

Mitt försvar är att jag varit intresserad av bilar sedan jag kunde gå, klockor är ett nyfunnet intresse.. Men jag jobbar på en bättre kvot. Dock utan att sälja av ngn bil.. ;)
 
Topp