• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

behöver råd om köp från utlandet!

Hej jag har de senaste månaderna sparat ihop både lön och dricks och har samlat på mig en ansenlig summa pengar som ska gå till en första riktig klocka!
Jag siktade tidigt in mig på Gerald Gentas mästerverk Royal Oak.
Jag har kollat på chrono24 dagligen efter royal oaks i bra kondition och nu idag hittade jag tillslut en som både matchar min ganska(relativt förstås..) budget och är i bra skick.
Säljaren är "trusted" på chrono24 sedan 2012 och har 24 stycken genomförda affärer som då ska ha gått bra.
Klockan är från 2007 och var inne på service senast för en månad sedan och det är ett årsgaranti. Pjäsen kostar 65 000 kronor.
Har haft mailkontakt med försäljaren som svarade inom 5 minuter från när jag sände mina frågor till honom.
Nu till mina frågor.
Vad för krav kan man ställa på försäljaren? Vad bör man fråga efter?
De är ett företag så finns det någon typ av garanti med konsumentskyddslagen vid köp via utlandet?
Är priset rimligt enligt er?
Är det någon som har hört om GMT SAS? jag hittar dem ingenstans när jag googlar förutom på chrono24. Bör det ses som en varningsflag?
Tack på förhand
// Klocknovis
 

Vesper

Rolex
Finns det en fysisk butik? Kolla adressen med Google streetview. Det finns säkert fler och bättre tips att få av andra.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp