Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

behöver tips ang seiko vintage dykare..

Diskussion i 'Diskussion' startad av incmo, 24 september 2014.

1. incmo
    Trådstartare

incmo Torpare

har insett att jag inte ska ge mig ut själv på ebay etc när det gäller köp av seiko 6309-7040, 6105 serien...eller liknande, har läst och sett mig omkring men känner mig fortfarande lost :)
    vill enkelt ha en så nära original eller ett fint exemplar, så från och med idag så är jag medlem här...ska se igenom sälj avdelningen här och även lägga in en köpes annons

tar gärna mot tips vilken modell jag ska köpa? tips på nätbutiker, säljare på ebay men jag hoppas hitta någon säljare här

mycket babbel nu...men tacksam för alla små tips och tankar

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Som jag ser det finns det inte så många alternativ om man vill få tag på en vintage-dykarSEIKO hyfsat lättillgängligt.
    Har du en budget under 3000kr, så är det en 6309-7040 som gäller. Har du krav på vattentäthet, så är det en 6309-7040 som gäller.

Har du högre budget och kan leva med att klockan inte är tät, så kolla på 6105. Det är roligare klockor enligt mig.
    Gillar du små klockor och har högre budget än 3000kr, sök efter en 6105-8000. Den kommer dock med största sannolikhet inte vara tät. Gillar du stora klockor, så sök efter den andra 6105-modellen.

Kolla watchrecon.com för att bilda dig en prisuppfattning och jämför exemplar med referensbilderna i länken ovan.

incmo gillar detta.
  4. JaTack

JaTack Friends of KS

Följande guider har hjälpt mig när jag varit förvirrad i Seiko-träsket:
    http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-6309-diver-collectors-buying-guide-140799.html
    http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-7002-diver-collectors-buying-guide-258086.html

Uppfattade inte om det tvunget skulle vara begagnat/vintage? För sen finns ju alltid SKX-serien där du inte kan gå fel vad du än väljer i min mening. Om du är ute efter en sådan hade jag rekommenderat http://www.watchhubs.com/en/:)

incmo gillar detta.
  5. incmo
    Trådstartare

incmo Torpare

tack fö
    tack för länken, uppskattas...skulle vara trevligt med vattentät men inget måste...ska titta runt lite dit du länkade, lutar åt 6309...och visst kan jag tänka mig en skx007 under resans gång, får gärna vara lite nött :)

yonsson gillar detta.
  6. incmo
    Trådstartare

incmo Torpare

tar en titt där nu under dagen...ska även lägga upp "köpes" här så snart jag får...tack för tipset

Mårtenssons ur Brookfield