• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver tips inför japanturné!

trumpetera

Panerai
Åker på turné till Japan ett par veckor ( Tokyo, Nagoya, Hiroshima, Nishinomiya, Kobe, Fukuoka, Kanazawa, Kawasaki och Sendai. ), och vore hemskt tacksam för litet klockshoppingtips (gärna gammelseiko), ja, tips på upplevelser generellt också-japanpremiär för en annan!
 

Isodor

Audemars
I nagoya finns det några butiker tex maruimai som har allt
Från rolex till panna till patek.
Vintagerolex kan du spotta i en butik som heter Quark som är i närheten. Ofta fina daytonas där typ PN. Rödsubbar osv. Endast rolex.

Annars har jag varit ganska lat att kolla på klockor i Japan även om jag tillbringat mycket tid där. Seiko ger mig inte gåshud..
 

fc2

Rolex
Finns väl en Hodinkeeartikel om någon ball affär i Tokyo, ska se om jag hittar den.

Annars finns det ett udda lite småballt hängställe i Sendai - Beatles-klubben. Finns i närheten av partygatan och är inte helt enkelt att hitta men du kan ju fråga dig fram.
 
Topp