Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Behöver tips på Klock-shop i Japan.

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av subarashi, 23 augusti 2016.

1. subarashi
    Trådstartare

subarashi Torpare

Hej!
    Ska spendera 3 semester veckor i landet i öst. Och tänkte höra vilka ställen som kan vara värda att kika in på. Tanken är att göra ett köp medans jag är där.

På checklistan är än så länge "Mizutani Camera" där jag köpt två olika Ricoh´s, vid tidigare tillfällen. Bifogar bild.

Länk google maps: https://www.google.se/maps/@35.7100...4!1s6LbytFcxupP9OgwCnRZbZQ!2e0!7i13312!8i6656

Har ni tips på fler ställen? Ska hyra bil och bila så kommer besöka Osaka, Kyoto, Hiroshima.mm.

Tack på förhand!

Bifogade filer:

• ricoh.jpg
      ricoh.jpg
      Filstorlek:
      192,7 KB
      Visningar:
      39
    Josef B gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tokyo
    • Wako Store, Ginza - Seikos flaggskeppsbutik.
    • Bic Camera - Finns på flera ställen, bland annat i Akihabara
    • Mellan Shinjuku station och Shinjuku park tower finns flera klockbutiker på ett litet torg. Där säljs bland annat SEIKO, Sinn mm.
    • Chino watch

• HIGUCHI-INC
    Street :1-5-2 chuoumachi
    City Oita

Fliegerchronograph, Case och Josef B gillar detta.
  3. subarashi
    Trådstartare

subarashi Torpare

Awesome! Nu jäklar ska det handlas! Tack yonsson för snabbt och bra svar!

yonsson gillar detta.
  4. matlun

matlun Bonde

Kolla även in Don quijote, men deras sortiment varierar stort från butik till butik. Finns en i Hiroshima, Kyoto, Osaka.
    Hemsida donki.com
    I varje department store i de städerna finns klockavdelningar så du kommer attbli trött i fötterna men med ett leende.

5. subarashi
    Trådstartare

subarashi Torpare

6. matlun

matlun Bonde

Jo, dom har lite alla möjliga märken. Rolex bredvid G-shock och allt är lite plottrigt placerat i montrarna.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tricket för att hitta roliga butiker både i Tokyo och Hong Kong är att utgå från att det finns en hel super store bakom en liten skylt samt att titta uppåt så att lan inte missar de skyltar som sitter två våningar upp. Man kan bli väldigt förvånad när man tagit sig igenom vissa udda ingångar.

image.jpeg
    Som sagt, på väg hit fanns ett torg.

image.jpeg
    Sjuka skyltar men såg en liten klockskylt i detta huset och gick in...

image.jpeg
    Fann 4 eller 5 våningar med mestadels klockor. Bottenplan hade en hel "butikstor" avdelning med endast länkar och armband.

Josef B gillar detta.
  8. subarashi
    Trådstartare

subarashi Torpare

Underbart! Kommer bli mycket springandes.. Hoppas man hittar någon special edition seiko eller dylikt.
    Tack igen för en strålande guide yonsson!

yonsson gillar detta.
  9. Har inga tips som inte redan är sagda. Slår ett slag för Bic Camera i Akihabara som @yonsson rekommenderade. Och när du ändå är i området så passa på och besök manga kvarteren, jävligt galet :)
    Om du inte varit i Tokyo/Japan tidigare så kommer du få en upplevelse :)

Senast ändrad: 24 augusti 2016
  10. subarashi
    Trådstartare

subarashi Torpare

Kommer att bli trevligt! Jag har inte varit i Japan på 5 år så känner kanske inte igen mig :p

11. Writer136

Writer136 Bonde

En idiotfråga på tal om Japan. Behöver man visum för att åka dit eller är det bara o köpa en biljett o dra?

12. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    30 dagar har du per standard.

Vet ej om man kan ansöka om längre. Måste nog vara kopplat till arbete t.ex. De har jävligt stränga visumlagar.

Writer136 gillar detta.
  13. subarashi
    Trådstartare

subarashi Torpare

Liten rättning. Turistvisum i Japan gäller som standard i 90 dagar, och förnyas vid uträdande ur landet. När jag bodde där var det poppis för folk med turistvisum att åka en helg till Korea för att sedan få stanna i Japan ytteligare 3 månader. Vet att någon gjorde det fler gånger och åkte fast för det. Han fick inte komma tillbaka :p

14. matlun

matlun Bonde

Var nog inne i minst 40 butiker under min månad där, min stackars blivande fru log glatt och hittade alla butiker och ställde frågor till personalen som jag undrade över. Hon är helt klart en keeper och det bästa som hänt mig:)

Fido1, yonsson och Fliegerchronograph gillar detta.