• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver tips på klocka till min hustru i 40-års present.

Hej,

Jag är ute i riktigt god tid här bara för att jag annars är så sopig på att ha framförhållning.

Min kära hustru fyller 40 år nästa år och jag vill därför köpa henne en fin klocka.

För att undvika det mesta skräpet har jag satt budgeten från 5 000 kr och jag sätter taket på 10 000 kr......-ish. Jag skriver "-ish" för att jag kanske kan sträcka mig liiiite högre vid rätt klocka.

Jag har luskat lite med henne och för att vara en kandidat bör klockan uppfylla följande kriterier.

- Quartz
- Ej kronograf
- Datumvsining
- Metall-länk (läder går bort)
- Rund boett (ej fyrkantig typ TAG Monaco)

Det är ganska vaga kriterier, jag vet, men jag måste börja här.

Så vänner, vad säger ni?!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Kanske en sån här. Köpte en sådan till min dotter och hon blev i alla fall skitglad. Finns även i Quartz.
image.jpg
 

JAH42

Friends of KS
Om datumet är förhandlingsbart och din fru är relativt finlemmad kan ju en Omega constellation my choice vara ett alternativ. Fick hem en sån här i fullset och nyservad för under 10k.

$_32.jpeg
 

adress

Friends of KS
Hej,

Jag är ute i riktigt god tid här bara för att jag annars är så sopig på att ha framförhållning.

Min kära hustru fyller 40 år nästa år och jag vill därför köpa henne en fin klocka.

För att undvika det mesta skräpet har jag satt budgeten från 5 000 kr och jag sätter taket på 10 000 kr......-ish. Jag skriver "-ish" för att jag kanske kan sträcka mig liiiite högre vid rätt klocka.

Jag har luskat lite med henne och för att vara en kandidat bör klockan uppfylla följande kriterier.

- Quartz
- Ej kronograf
- Datumvsining
- Metall-länk (läder går bort)
- Rund boett (ej fyrkantig typ TAG Monaco)

Det är ganska vaga kriterier, jag vet, men jag måste börja här.

Så vänner, vad säger ni?!
Måste den vara ny - eller räcker det med " nyskick". Den här uppfyller i alla fall dina övriga önskemål. Den är ca 33 mm och lite Rolex - men mycket Tudor.
image.jpg
 

Randel

Cartier
Om du är beredd på att köpa begagnat hade jag kollat på:
  • Omega AquaTerra
  • Omega Semester (midsize)
  • Longines Conquest, som faller inom dina ramar även nytt.
 
Tja ba,

Det börjar närma sig så jag bumpar denna tråd.

Min fru fyller 40 i maj och en klocka skall införskaffas till henne. Kriterierna ser ni i trådstarten, de har dock ändrats en aningen. Numera är det även ok med en automatare (tidigare var det bara quartz) och min smärtgräns har ökat något från 10 000 kr till 25-ish tusen.

Hit me one more time fellows!
 

mmx

Cartier
Beror på frun, är hon åt det sportiga hållet kör jag +1 på Tag Heuer Aquaracer, den kör min bättre hälft, hon gillar den stenhårt. Sharapova är ambassadör, bara en sån sak...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
En vit Omega aqua terra 38mm kvarts funderar jag på till min fru som fyller 40 i januari nästa år. Tror damerna nu för tiden vill ha lite större ur. Iaf de som inte är klocknördiga.
 
Topp