• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver tips & råd av er

Janke

Breitling
Hej!
Jag har en gammal manuell Omega Seamaster 600 guldklocka med stålbotten från 60-talet.
Den har bara legat i en låda sen jag fick ärva den och jag tycker det är synd. Så jag har
beslutat mig för att sälja den om jag får ett intressant bud.
Men innan jag gör det, har jag tänkt att få den värderad och iordninggjord.
Vad jag har förstått finns det några saker man bör göra innan en försäljning. Vad det är
har jag väldigt dålig koll på.
- Vart kan man få den värderad och vad kostar det?
- Bör den öppnas för att få redan på någon form av identitet i form av nummer eller dylikt?
- Behöver den renoveras och rengöras i urverk?
- Vad kan en sådan här klocka vara värd?
Jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få från er.

Mvh,
Jan C.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har 2st men i stål. Inte värt att sälja den där skulle jag säga. Du får kanske 5000kr för den så då är det väl roligare att behålla den även om den bara ligger i lådan? Mina ligger ständigt i lådan. :)

Tror inte du behöver göra något om du får för dig att sälja den, servar du den så får du ändå inte igen de pengarna vid en försäljning.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hej!
Jag har en gammal manuell Omega Seamaster 600 guldklocka med stålbotten från 60-talet.
Den har bara legat i en låda sen jag fick ärva den och jag tycker det är synd. Så jag har
beslutat mig för att sälja den om jag får ett intressant bud.
Men innan jag gör det, har jag tänkt att få den värderad och iordninggjord.
Vad jag har förstått finns det några saker man bör göra innan en försäljning. Vad det är
har jag väldigt dålig koll på.
- Vart kan man få den värderad och vad kostar det?
- Bör den öppnas för att få redan på någon form av identitet i form av nummer eller dylikt?
- Behöver den renoveras och rengöras i urverk?
- Vad kan en sådan här klocka vara värd?
Jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få från er.

Mvh,
Jan C.
Om du envisas med att sälja den istället för att använda är nog Tradera din bästa vän.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej!
Jag har en gammal manuell Omega Seamaster 600 guldklocka med stålbotten från 60-talet.
Den har bara legat i en låda sen jag fick ärva den och jag tycker det är synd. Så jag har
beslutat mig för att sälja den om jag får ett intressant bud.
Men innan jag gör det, har jag tänkt att få den värderad och iordninggjord.
Vad jag har förstått finns det några saker man bör göra innan en försäljning. Vad det är
har jag väldigt dålig koll på.
- Vart kan man få den värderad och vad kostar det?
- Bör den öppnas för att få redan på någon form av identitet i form av nummer eller dylikt?
- Behöver den renoveras och rengöras i urverk?
- Vad kan en sådan här klocka vara värd?
Jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få från er.

Mvh,
Jan C.
Vad menar du med guldklocka med stålbotten? Har du några bilder?
 

Janke

Breitling
Här är bilder på klockan. Hoppas de duger :)
 

Bilagor

  • baksida.jpg
    baksida.jpg
    120.7 KB · Visningar: 57
  • framsida.jpg
    framsida.jpg
    124 KB · Visningar: 62
Topp