• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver tips

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Jag har precis gått på föräldraledigt och känner att det finns ett behov av en tålig klocka som tål barngröt, snögubbebyggen mm
Vad ska jag införskaffa?
Kom med förslag, budgeten är inte obegränsad men den måste tåla lite tuffa tag och passa mig.
Kom igen nu :)
4uqu5y7e.jpg
 

max

Dancing Queen
JLC deap see, antingen den nya eller gamla skulle väl passa dig utmärkt?

ml_image.2171718.jpg


Kanske lite för fin?
Annars en omega (gillar eg Titusen bättre iof) F300 eller en tudor sub
 

JesperO

Rolex
Beror på.
En eller flera kids hemma?
En är mer safe, då funkar lite finare/dyrare.
Vid flera funkar endast en riktigt billig tank till klocka. Svårare att hålla koll på dem (har hört jämförelsen att ut och gå med två getter och är inte så långt ifrån...)

En g-shock är underskattat också, stryktålig och inte minst där är lyset en underbar leksak som kan sysselsätta vilken unge som helst i åtminstone några minuter.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Beror på.
En eller flera kids hemma?
En är mer safe, då funkar lite finare/dyrare.
Vid flera funkar endast en riktigt billig tank till klocka. Svårare att hålla koll på dem (har hört jämförelsen att ut och gå med två getter och är inte så långt ifrån...)

En g-shock är underskattat också, stryktålig och inte minst där är lyset en underbar leksak som kan sysselsätta vilken unge som helst i åtminstone några minuter.
Två tjejer :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Valfri Rolex Explorer. Nytt eller gammalt. Vad tror du om det? Har funkat utmärkt för mig.

Men du vill förstås handla ngt nytt skojigt... Vridringar är ju skoj för ungarna att pilla på. Eller kronograftryckknappar.

A
Här är min Explorer 14270. Märket på sidan av boetten bidrog min yngsta dotter med. Postade bild på den häromdagen. Hon fyller strax tio och tycker nu, precis som då, att min svarta Explorer är den coolaste av mina klockor. När hon var mindre fingrade hon alltid på mina klockor när hon satt i mitt knä eller när hon låg bredvid mig. Det var hela tiden små fingeravtryck på glaset. Och så hade hon ovanan att använda klockan på min handled som handtag när hon skulle upp ur mitt knä. Hon var söt då och hon är söt nu. Men mitt hjärta hoppade allt över ett slag när Explorern for i badrumsgolvet... Men den höll fint och tickade på ett bra tag efter smällen innan jag lämnade in den på service (och då för att det hade gått elva år utan service)...

Dent.jpg


A
 

Sond

Patek
Pappaledig är så fantastiskt så du borde ju skaffa dig något i nivå med det..:) En 5513 då safir blir så kletigt på glaset..:mad::D . Men datum kan ju iofs vara bra när man är pappaledig. Kanske även med dagvisning..? Så en Seiko sxk011/013 skulle ju passa.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Perfekt läge för riktigt fälttest. Du hade två barn sa du?
Köp två exklusiva sportklockor. Ge en till varje unge, låt dem leka med dem under hela föräldrar ledigheten. Dokumentera förloppet och när ledigheten är över redovisar du resultatet här på forumet.
 

JesperO

Rolex
Pappaledig är så fantastiskt så du borde ju skaffa dig något i nivå med det..:) En 5513 då safir blir så kletigt på glaset..:mad::D . Men datum kan ju iofs vara bra när man är pappaledig. Kanske även med dagvisning..? Så en Seiko sxk011/013 skulle ju passa.

Dagvisning är viktigare än man tror. När man är mitt uppe i det så är man helt lost vilken veckodag det är.
I mitt fall blev det en skx (först en 053 eller vad det var, sedan en 007:a).
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
JLC deap see, antingen den nya eller gamla skulle väl passa dig utmärkt?



Kanske lite för fin?
Annars en omega (gillar eg Titusen bättre iof) F300 eller en tudor sub



De JLC deep sea ser riktigt nice ut, vad är exakta modellnamnet på vintagedinkan? :)
 
Topp