• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross Aviation 39x39 mm, dam...ELLER herr

JAkesson

Omega
Jag måste tyvärr hålla med Jensab. Jag har nu ett antal gånger varit så pass
sugen på en B&R att jag faktiskt åkt och provat en hos AD eller några av mina vänner
i Köpenhamn men så fort jag får en på wristen så - "meh". Det saknas något varje gång.

Detta gäller dock primärt Aviation 46 mm (BR 01-92) med brunt läderarmband med tryck
på. Bilderna gör mig knäsvag men i verkligheten så hade den mest blivit en klocka som fyller
min klocklåda.

Bra bang per buck dock, rätt illa andrahandsvärde (hörsägen).
 

Johan M

Cartier
B&R Aviation i stål finns i 42mm. Den ser inte ut som den du vill köpa men den är väldigt fin tycker jag. En man här på arbetsplatsen stoltserar med en sådan och det ser riktigt bra ut. Så bra att jag skulle vilja ha en själv!
 
Jag måste tyvärr hålla med Jensab. Jag har nu ett antal gånger varit så pass
sugen på en B&R att jag faktiskt åkt och provat en hos AD eller några av mina vänner
i Köpenhamn men så fort jag får en på wristen så - "meh". Det saknas något varje gång.

Detta gäller dock primärt Aviation 46 mm (BR 01-92) med brunt läderarmband med tryck
på. Bilderna gör mig knäsvag men i verkligheten så hade den mest blivit en klocka som fyller
min klocklåda.

Bra bang per buck dock, rätt illa andrahandsvärde (hörsägen).

46mm blir lätt lite clowningt stor på handleden, medans 42an sitter som en käftsmäll....
 

Veratio

Cartier
Älskar B&R! Stencoola klockor, inte för vardagsbruk, men då och då. Har upptäckt att man tröttnar på designen om man har den mer än ett par tre dagar.

Jag har min B01-92 kanske 3-4 dagar i månaden. Sedan är det dags att byta. Men det är en cool toolwatch och så länge man har några att byta mellan så...

Den som du länkar till är på tok för liten för mig, men är sjukt udda och väldigt snygg och cool. En klocka som märks!

BR har ju halvdåligt andrahandsvärde... så hittar du den begagnat eller gråhandlare vore det nog suveränt. Köpte min klocka begagnad, tror jag överbetalade men å andra sidan växer dom inte på träd!

Glöm inte posta om du nu bestämmer dig!!!
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
så hittar du den begagnat eller gråhandlare vore det nog suveränt. Köpte min klocka begagnad, tror jag överbetalade men å andra sidan växer dom inte på träd!

Med tanke PÅ beg värdet, så vore det bra att hitta en. MEN tror inte att någon är så dum och lägger 70k på en dam B&R,
Skulle inte bli förvånad om man blir nästan ensam med den... Sen om det är bra eller inte återstår att se:eek:


:)LARS
 
Topp