Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bell & Ross BR 02-92 VS Oris AQUIS Titan

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mixter, 27 november 2013.

1. Mixter
    Trådstartare

Mixter Torpare

Undrar vad det är med mig..?

Jag har gått från Rolex Submariner (fantastiskt ur men avyttrad), till Omega Seamaster PO XL (ännu bättre ur men också avyttrad), med tanke på att ev köpa IWC Aquatimer eller Bratte Steelfish (gissa vilket håll jag är lagd...).
    Jag har hårdgranskat de flesta kända sajter i jakten på ngt bra, men velar.

SÅÅÅ, i går kväll satt jag och spanade runt lite och fann (som rubriken antyder), dessa två ur som jag föll pladask för. Det hade varit kul att ha ngt som inte varenda unge springer runt med på stan med, resonerar jag. Dessutom är de härligt stora utan att vara vulgära. Just nu lutar jag åt Oris och lägger ev beställning i kväll.

De har sina anhängare, men jag har småpsykiska problem med att de inte är COSC certifierade och därför inte skall tas på allvar... Ungefär som att köpa kebabpizza utan kebabkött...

Har det ngn betydelse rent kvalitetsmässigt?
    Hur upplevs andrahandsvärdet?

Vad tycker panelen?

2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Har inte tid att utveckla. Men de båda är bra klockor och jag skulle själv valt en Oris som håller ypperlig kvalité och ett ok andrahandsvärde. Jag skulle dock satsat på en begagnad, då gör du ingen större ekonomisk förlust om du får för dig att vilja flippa och att du inte gillar den.

3. MaziK

MaziK Friends of KS

Tjena

kanske kan fresta med lite bilder på en (iofs) Aquis Titan Chrono. Jag tycker den är lika grym nu som första dagen jag fick den.

Mvh

Dixie, papadok, sjobbe och 6 andra gillar detta.
  4. Mixter
    Trådstartare

Mixter Torpare

Ser myyycket bra ut!

Passar dessutom bra i ALLA situationer...

5. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Fast hur många ungar springer runt med POs Subs och Aquatimers? Vart bor du egentligen :)

OT: Oris är grymt!

6. Mixter
    Trådstartare

Mixter Torpare

He, he, nä det är ju helt klart en definitionsfråga - som 40-taggare är deet många ungar som springer runt.

Kollar du in krogen en fredag/lördag kväll, så garanterar jag många "ungar" som flashar med AP, Rolex, osv.

När jag var i den åldern flashade jag med en Casio med världstid. En riktig brudmagnet! :D

7. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Oris'n med Ti länk så är du hemma, den är barnsligt läcker.
    Gummit är både skönt och snyggt, men länken är ännu bättre.

MaziK gillar detta.
  8. Ronnie_82

Ronnie_82 Bonde

Är fortfarande supernöjd över min Aquis SS och har varit en EDC sen jag fick den.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Eurenius, MaziK och Mixter gillar detta.
  9. MaziK

MaziK Friends of KS

Att oris ej är cosc-certifierade tror jag inte du skall hänga upp dig allt för mycket på.

Min senaste höll sig inom +2sekunder eller om det t om var +1 sekund när jag kollade. Om två år så kanske det är annorlunda, men jag antar att alla mekaniska verk kommer dra sig eller forta sig över en längre period.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

10. Mixter
    Trådstartare

Mixter Torpare

Mmm, du har givetvis rätt. Allting slits och måste förr eller senare servas/bytas ut för att fungera felfritt.
    Har läst på ngn utländsk sida att Swatch group kommer strypa tillförseln av ETA verk (så småningom), och att Selitta då troligen växer och kommer att sitta i allt fler Schweiziska ur. Rätt eller fel vet jag inte, men vissa menar att ETA är stora tack vare bra marknadsföring (och givetvis bra kvalite).

11. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Inga vidare andrahandsvärden, kanonklockor bägge två. Dock så sätter jag Oris över B&R i alla avseenden även om B&R har en del coola modeller

gruby och Donkii gillar detta.
  12. MaziK

MaziK Friends of KS

Fan måste få tag på Ti-länk till min snart :D

13. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    :)

Look at this on eBay:

ORIS TITANIUM BRACELET REF. 8 24 70 PEB * NEW ORIGINAL *

http://bit.ly/1eAGC3n

14. MaziK

MaziK Friends of KS

Tackar för tipset!

Har sett dem där på Ebay, undrar om det är samma färg som på min bezel?
    Får slå till på en i Januari!

15. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Oris enligt mig!

16. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ska man ha en aquatimer, så ska det vara den gamla:

De nya är lite väl blingiga.

MaziK
    Det där är den första Orisen jag tyckt vart snygg! Ser ju grym ut!

Mixter
    Det ligger väl en sådan BR på köp och sälj -avdelningen?

laketwig, DrDre och MaziK gillar detta.
  17. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Oris Aquis är grymt fina, särskilt den i titan med volframbezel. Själv har jag inte handleder för 46 mm, men fixar du PO XL är det nog inga problem. Den dag den kommer i 43 mm byter jag ut min sinn på studs...

Aquatimer 3548 kanske vore något annars? Lite tooligare än den nya och inte direkt vanlig. Jag har bara sett en i det vilda, och då bars den av naturfotografen Mattias Klum. Duger den för hans strapatser så duger den för de flestas...

MaziK gillar detta.
  18. MaziK

MaziK Friends of KS

Tycker inte 46:an klär sig så stor. Men det är iofs enligt mina preferenser :), 36mm är exempelvis alldeles för litet enligt mig.

19. sjobbe

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Instämmer i det positiva som sägs om Oris, är väldigt nöjd med min - både länken och gummit är riktigt bra.

Min säger hej :)

MaziK, Mixter och papadok gillar detta.
  20. Mixter
    Trådstartare

Mixter Torpare

Tja, kunde inte hålla mig längre - har precis betalat för en Oris. När jag såg andras, så kom HA-begäret in.
    Berättar inte vilken modell just nu. Har tänkt mig att boxöppningen skall förevigas med cermoni som skall läggas upp här.

He, he, he

sjobbe, Ronnie_82, Dixie och 2 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield