• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Belos Watches

Mrchrono84

Breitling
Hej alla på klocksnack!

Vi heter Magnus och Andreas och vill gärna vända oss till er här på klocksnack.
Som de små klockentusiaster vi är så tog vi en dröm vi haft under en längre tid och försöker nu att förverkliga den.
Vi har under 12 månader jobbat på att ta fram en klockmodell som vi tror starkt på.
Daniell Wellington, Triwa och Corniche har alla nått gemensamt och det är att de går på batteri, men varför har ingen tagit fram en klocka med vettig prislapp med automatiska urverk?
Vi gillar alla ovan märken och vi har själva klockor från dem som vi tycker är snygga och de fungerar för många tillfällen. Men automatiska klockor är ju något extra.
Jag och Andreas är båda uppväxta nära skärgården i sthlm och tänkte då på att detta borde vi göra något med och blanda in i vårt klockprojekt.
Därför har vi nu startat Belos Watches, en prisvärd automatiskt klocka med en touch av sthlms skärgård. En klocka för de flesta tillfällena och en klocka som inte kostar skjortan bara för att du vill ha ett automatisk urverk.

Vi vill gärna få lite feedback från er då det är ni på detta forum som gillar och älskar klockor lika mkt som oss.
Säg gärna vad ni tycker, vad är bra, vad skulle vi kunna lägga till, ta bort osv. Vi ju har nu tagit fram vår första kollektion, men man måste alltid bli bättre och trimma hela tiden. Vad tycker ni?

Vi har en kampanj igång på kickstarter, där man gärna får hjälpa oss att förverkliga vår dröm, vi behöver all hjälp vi kan få :)

https://www.kickstarter.com/project...ovement-in-the-stockholm-archipel/description

Kolla gärna in oss på vår facebooksida samt vårt instagram för att få nya uppdateringar kring vår lilla resa gällande våra klockor.

https://www.facebook.com/beloswatches/
https://www.instagram.com/beloswatches/

med vänlig hälsning
Magnus och Andreas
 
Känns så generiskt alltihop. Vad i/med klockan kan kopplas till Stockholms skärgård förutom att ni växt upp där? Jag kan ju inte annat än anta att de ej tillverkas i Sverige? Jag har t.o.m. för mig att något annat nytt klockmärke försökte dra den kopplingen här för inte allt för länge sedan. Jag kanske är lite cynisk men är otroligt trött på kickstarterprojekt. Det finns ju oändligt många automatiska verk i er prisklass så den punkten håller jag inte heller med er om. Men eftersom det är er dröm så önskar jag er lycka till.
 

Freddie L

Panerai
Välkommen hit!

Jag brukar inte bry mig om att kommentera någon av de otaliga Kickstarter-trådarna, det blir för mycket av det "goda". Men nu gör jag ett undantag eftersom jag tycker att ni har ett riktigt coolt namn på företaget. Belos... Ni borde ju förstås hoppat DW-varianten och satsat på en riktigt kompromisslös dykare istället!

Hursomhelst, lycka till!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hej alla på klocksnack!

Vi heter Magnus och Andreas och vill gärna vända oss till er här på klocksnack.
Som de små klockentusiaster vi är så tog vi en dröm vi haft under en längre tid och försöker nu att förverkliga den.
Vi har under 12 månader jobbat på att ta fram en klockmodell som vi tror starkt på.
Daniell Wellington, Triwa och Corniche har alla nått gemensamt och det är att de går på batteri, men varför har ingen tagit fram en klocka med vettig prislapp med automatiska urverk?
Vi gillar alla ovan märken och vi har själva klockor från dem som vi tycker är snygga och de fungerar för många tillfällen. Men automatiska klockor är ju något extra.
Jag och Andreas är båda uppväxta nära skärgården i sthlm och tänkte då på att detta borde vi göra något med och blanda in i vårt klockprojekt.
Därför har vi nu startat Belos Watches, en prisvärd automatiskt klocka med en touch av sthlms skärgård. En klocka för de flesta tillfällena och en klocka som inte kostar skjortan bara för att du vill ha ett automatisk urverk.

Vi vill gärna få lite feedback från er då det är ni på detta forum som gillar och älskar klockor lika mkt som oss.
Säg gärna vad ni tycker, vad är bra, vad skulle vi kunna lägga till, ta bort osv. Vi ju har nu tagit fram vår första kollektion, men man måste alltid bli bättre och trimma hela tiden. Vad tycker ni?

Vi har en kampanj igång på kickstarter, där man gärna får hjälpa oss att förverkliga vår dröm, vi behöver all hjälp vi kan få :)

https://www.kickstarter.com/project...ovement-in-the-stockholm-archipel/description

Kolla gärna in oss på vår facebooksida samt vårt instagram för att få nya uppdateringar kring vår lilla resa gällande våra klockor.

https://www.facebook.com/beloswatches/
https://www.instagram.com/beloswatches/

med vänlig hälsning
Magnus och Andreas
Personligen tror jag det kommer krävas extremt bra marknadsföring för att slå sig in i det marknadssegmentet (dvs de som köper DW etc) med en klocka för tre ggr pengarna. Automatverk och safir i all ära.
Ni får inte heller glömma att ni konkurrerar med exempelvis Seiko och Orient som erbjuder snarlika automater i klart lägre prisklass. De har dessutom inarbetade varumärken och
försäljnings/servicekanaler.
Orient har exempelvis sin Bambino-serie som är snarlik och nu håller på att uppdateras med nytt verk.
Här Bambino andra generation som är väldigt lik det ni gör men kostar 1500 spänn.
imagesHUFC7GQZ.jpg

I samma prisklass är det en djungel av dressiga klockor att konkurrera med

Tror också det varit smartare att göra en klocka med tydligare havskoppling om man ska ha skärgården som ledord. Exempelvis dykare eller kappseglingsklocka (med bezel som räknar ned till start).

Lycka till hur som helst!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Älskar entreprenörer och folk med driv men snälla, kom med något nytt. Allt jag ser är ett generisk tråkigt ur och att man ska försöka sälja in konceptet genom att rida på skärgårdsvågen gör mig nästan lite illamående. Vill verkligen inte såga er men detta är ju gjort flera gånger om och det blir inte roligare för varje gång det upprepas. Tvärtom.

Är ni riktiga entusiaster samt entreprenörer så kommer ni i sinom tid hitta er egen nisch och egna kundsegment. Det hoppas jag verkligen på riktigt! Lycka till!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vän av ordning vill poängtera att armén aldrig haft ett fartyg vid namn "Belos". Ändra gärna det i kickstarter-texten.

Utöver det faller det här inte mig i smaken, ser framför allt inte hur en klocka med 3 ATM kan sättas ihop med HMS Belos och skärgården (där det är blött).
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul projekt, jag önskar er båda ett stort lycka till, gillar att ni skrivit in Sailing Directions på urtavlan (UTÖ?!)
, även bakboetten tilltalar mig, gillar att det är gravyr där, höjer upp klockan betydligt mycket mer när det lagts ner lite jobb på den.

824575430c6f9e6557466d371a1356cc_original.jpg

9cce4b7da1c8b928724b8389b56608f3_original.jpg


Kört hårt nu grabbar!
 

viqs

Omega
Är på trist humör idag, drar tillbaka det jag skrev. Jag säger ingenting, så har jag ingenting sagt.
 

Knekten_

Omega
Och vad är det för fel med att vilja tjäna pengar, är väl därför man jobbar, har eget företag osv...
Inget fel i att vilja tjäna pengar, man måste försörja sitt missbruk. Troligare att det inte uppskattas när de försöker ge sken av av att vara mer insatta än vad dem är i form av klockentuiaster samtidigt som de har tagit genvägar. Folk gillar inte att bli ljugna till. Feedbacken hade nog varit bättre om dem var mer ärliga. Med det sagt är de inte hemska killar.
 
Senast ändrad:

Mrchrono84

Breitling
Välkommen hit!

Jag brukar inte bry mig om att kommentera någon av de otaliga Kickstarter-trådarna, det blir för mycket av det "goda". Men nu gör jag ett undantag eftersom jag tycker att ni har ett riktigt coolt namn på företaget. Belos... Ni borde ju förstås hoppat DW-varianten och satsat på en riktigt kompromisslös dykare istället!

Hursomhelst, lycka till!

Tack så mkt för att du tycker att vårt namn är coolt!
att vi borde har ett dyckarur med tanke på de anor som Namnet har med sig håller vi med om också. Det är faktiskt vårt nästa projekt gällande Belos, kul att vi tänker i samma banor. Många som koomenterar kring just ett dykarur, kul att få feedback om.
//Magnus
 

Mrchrono84

Breitling
Inget fel i att vilja tjäna pengar, man måste försörja sitt missbruk. Troligare att det inte uppskattas när de försöker ge sken av av att vara mer insatta än vad dem är i form av klockentuiaster samtidigt som de har tagit genvägar. Folk gillar inte att bli bedragna. Feedbacken hade nog varit bättre om dem var mer ärliga. Med det sagt är de inte hemska killar.


Hej tråkigt att du känner att vi bedrar folk, vilket vi inte alls har för avsikt att göra. Vi gillar klockor och har därför gjort en klocka som vi gillar med ett Miyota 9015 urverk, som vi anser är ett utav de mer pålitliga automatiska urverken till ett microklockföretag som vi är. Att vi just vill föra en dialog här på klocksnack är för att vi vill höra från er som gillar klockor vad ni tycker. Vårt armband är italienskt kalvläder som enligt vårt tycke håller hög kvalitet, sedan tycker alla olika. Men jag får tacka för din ärlighet.

//Magnus
 

Mrchrono84

Breitling
@Mrchrono84
Att ni jämför och lovordar DW, Corniche och Triwa visar bara att ni inte har något större klockintresse. Ni vill bara tjäna pengar.

Hej KenKun!
Tråkigt att du känner så, vi tror de klockor vi nämner är de första klockorna många kommer i kontakt med och där ens klockintresse kanske börjar för att sedan trappa upp till mer avancerade ur.
Jag har själv både en Sjöö Sandström chronolink worldtimer utc samt en Breitling Aero Space. Jag anser mig själv vara en klockentusiast då jag samt min kollega har flera klockor i olika utföranden, mekaniska, automatiska och i quartz. Sedan kanske många defenierar ordet klockentusiasit på fler sett. Men jag tackar för din ärlighet och dina åsikter.
//Magnus
 

Knekten_

Omega
Hej tråkigt att du känner att vi bedrar folk, vilket vi inte alls har för avsikt att göra. Vi gillar klockor och har därför gjort en klocka som vi gillar med ett Miyota 9015 urverk, som vi anser är ett utav de mer pålitliga automatiska urverken till ett microklockföretag som vi är. Att vi just vill föra en dialog här på klocksnack är för att vi vill höra från er som gillar klockor vad ni tycker. Vårt armband är italienskt kalvläder som enligt vårt tycke håller hög kvalitet, sedan tycker alla olika. Men jag får tacka för din ärlighet.

//Magnus
Menade inte att ni bedrar folk per se. Ni må använda prisvärda delar men sålänge man kan plocka hem Orient Bambino för 100-150$ bör ni inte försöka få er klocka framstå som prisvärd. Ni borde spela på er design mer för det är det enda som skiljer kickstarter klockorna åt. Bra att ni är öppna för kritiken och välkomna tillbaks i framtiden. Allt gott
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej KenKun!
Tråkigt att du känner så, vi tror de klockor vi nämner är de första klockorna många kommer i kontakt med och där ens klockintresse kanske börjar för att sedan trappa upp till mer avancerade ur.
Jag har själv både en Sjöö Sandström chronolink worldtimer utc samt en Breitling Aero Space. Jag anser mig själv vara en klockentusiast då jag samt min kollega har flera klockor i olika utföranden, mekaniska, automatiska och i quartz. Sedan kanske många defenierar ordet klockentusiasit på fler sett. Men jag tackar för din ärlighet och dina åsikter.
//Magnus
Tack för svar.
Som sagt. Utger man sig som entusiast, så känns det helt fel att släppa en klocka där man har DW, Triwa och Corniche som förebilder.
 
Topp