• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Belos Watches

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Som TS säkert har förstått vid det här laget så har det milt sagt gått inflation i nya "svenska" armbandsur här på forumet.
Er klocka är visserligen inget för mig men jag väljer ändå att haka på @Af Sjodahl's inställning och önskar er lycka till.
I era skor skulle jag dock starkt överväga att droppa flosklerna om skärgården.
 
Senast ändrad:

BoEtt

Rolex
Får önska er lycka till, och hoppas att det går bättre för er än det gick för S/S Belos.
 

Rivalen

Rolex
Men någon sa att det hade pratats om "arméns" fartyg? Omsorg om detaljer är hur som helst bra när man jobbar med klockor. Men jag önskar Lycka till!
 

BoEtt

Rolex
Men någon sa att det hade pratats om "arméns" fartyg? Omsorg om detaljer är hur som helst bra när man jobbar med klockor. Men jag önskar Lycka till!
Ja det blir en aning förvirrat då armén har markstrid och luftvärnsförband.
Bilden föreställer rederi Sveas SS Belos, vad jag kan se och inte HMS Belos, TS kanske kan reda ut det.
Inget av det är väl speciellt viktigt, även jag önskar lycka till.
 

Camo00

Patek
Trevlig och lite mer detaljrik design än de tidigare kustklockorna vi sett.

Synd bara att Ni var tvungna att använda den generiska storyn med skärgårdsbakgrund, det gör mig lätt illamående...

Funderar själv på att starta ett klockmärke med inspiration från Göteborgs skärgård, det ska i så fall heta Inavel...
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Jag är svag för mycket med klockan till utseendet, finns det några roligare konkurrenter?

81768D3A-0640-499B-82C4-8E469F1BBEE3.png
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ser ut som en sub med seamastertavla och breitlinglogga typ :p (vilket inte nödvändigtvis är nåt dåligt, beror på ens ståndpunkt gentemot homager)
Jag är dock inget jättestort fan av butterfly clasp på dykare, men det är ju en smaksak. Storleksmässigt är det helt rätt dock (enligt mig). Kul med "svenskt" också såklart
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Eller 20ATM, högst oklart. Men håller med @Lindellc, otroligt smaklös fusion av en sub och en seamaster med lite Breitling-strössel på slutet.
Nu har jag inget med det här projektet att göra. Ej heller någon egentlig åsikt om dessa klockor. Men du kan väl ändå se det lite positivt att de kör... Ja, det finns släktdrag med Smp och Sub men detta är ju inte unikt för just denna klocka. Snarare ganska vanligt.
 
Topp