Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bercona - vet någon något?

Diskussion i 'Vintage' startad av Scaramanga, 30 november 2012.

1. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Råkade klicka hem en småmöglig dykare på EBAY häromdagen. En Bercona Sport i lagom patinerat skick, sitter visst ett verk av modell EB8800 i den. Det säger inte mig något alls :?

Har googlat men hittar inte mycket info om Bercona, någon som vet något om detta märke?

2. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Skönt namn, inget märke jag känner igen. Gissar att du köpte klockan för att den ser cool ut för verket är inget att hurra för om man är ett fan av kvalitetsverk. :) Jag hade problem att hitta en urmakare som ville ta i det...riktigt kantigt och grovhugget verk...lite som jag föreställer mig ryska motorer från 60-talet...inte fokus på passform, finish och hållbarhet men vem f*n behöver det....kul med mögel och jag ser fram mot bilder när den anländer!

3. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ja självklart inköptes den enbart för att den såg cool ut, och hade nytt glas, och var rätt billig. Måste komplettera med nåt snyggt Natoband.

Edit; snodde en bild av säljaren. Ska enligt uppgift lysa fint i mörkret :roll: Mycket lumeyta finns det iallafall.

Har sett fler klockor av väldigt snarlik modell så jag undrar om det handlar om badge engineering?

4. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Glödhet tavla, fet timvisare och rikligt med lume....svårt att motstå! :)

5. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Exakt! 27 USD tycker jag inte var nåt att gnälla om :D