Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Beredd med Flyback:en!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rozzy, 28 juni 2013.

1. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sitter på BB i väntans tider. Frugan ligger och tar igen sig (sover) för att ladda upp inför hennes (vårt) "maratonlopp". Jag försöker spilla tid.
    Klockan jag valt till den stora dagen idag är min Schwarz Etienne Flyback. Den har suttit på beredd de senaste dygnen. Tanken och beslutet till att skaffa denna var faktiskt på BB för ett par år sedan när vår dotter föddes. Jag hade även då en kronograf på mig (Tudor) med insåg då i all stress strax innan förlossningen att jag var i stort behov av en Flyback! (Snacka om konstiga tankar som flyger i skallen vid sådana tillfällen och dessutom i kombination av att vara klocknörd!). I försök att klocka värkarna med en vansinnig/lycklig/smärtande/stressad bättre hälft och själv i princip i samma tillstånd dribblade jag bort mig med på/av/nollställning stup i kvarten.
    Flyback är en komplikation som kommer från flygnavigeringen. Den används (användes) för snabb noggrann navigering då man som jag förstått flyger viss riktning o klockar, byter riktning med klockning. Flyback-funktionen är helt enkelt att när kronografen går stoppar,nollställer och sätter man på kronografen med en knapptryckning (tryckknappen kl 4). Detta i stället för tre knapptryckningar på en vanlig kronograf.

Jag är helt enkelt redo!

Jonaz, Chrisse, urinvånaren och 4 andra gillar detta.
  2. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    oooo... var exakt 9 månader sedan idag jag var i samma sitts... andas lugnt=) Lycka till! Fin klocka BTW

3. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Ta med mat också. Brukar vara dåligt med den varan mitt i natten.

16610 gillar detta.
  4. Wollen

Wollen Barfly

Fin dinka!

Lycka till.

5. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Kul ! Hoppas det går bra.
    Flyback är en grym funktion.

6. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Lycka till! Det är inte alla som behöver näringstillförsel under förlossningarna. Vi har tre barn och sammanlagd tidsåtgång på förlossning är under 4 timmar! Och inget barn har sett nattens mörker, alla är födda på dagen. :)

16610 och urinvånaren gillar detta.
  7. urinvånaren

urinvånaren Guest

Tillökning! grattis i förskott:)

8. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Grattis i förskott

Mårtenssons ur Brookfield