• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bergeon bandverktyg (6767)

Fråga angående 6767 F.

Hur bra funkar den till länkar på tex min Tudor Black bay? Den kräver ju i princip att båda ändarna trycks ned samtidigt. Funkar bra ändå?
 

Littera69

Omega
Fråga angående 6767 F.

Hur bra funkar den till länkar på tex min Tudor Black bay? Den kräver ju i princip att båda ändarna trycks ned samtidigt. Funkar bra ändå?

Bergeon 6825

IMG_6489.JPG
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Har en 116610, vad har jag förstått så krävs det en specialare för ett bandbytte.

Någon som vet vilken man kan använda sig av? Har nämnts tidigare Bergeon 6767F och 6111...

Nån hemsida eller liknande?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Tänkte dra iväg en beställning på en Bergeon 6111 ska användas till min Aqua Terra. Borde funka vad jag läst mig till, några invändningar? :)
 

bluetrain

Cartier
Köpte också en 6767 härförleden och är mkt nöjd. Har iofs inte så mkt att jämföra med men har funkat perfekt till både sub och speedy
 

tomle

Breitling
Köpte en kinakopia för 49kr på klockimport, satt och svor för det var riktigt svårt att ta bort läderbandet på min klocka. Bestämde mig för att köpa Bergeon 6767F, lyckades byta på mindre än 2 minuter, vilken skillnad!
Inte värt att köpa kinakopior på verktyg med andra ord, speciellt inte om man är rädd om klockan!
 

Gabriel90

Panerai
Såsom jag förstått är det alltså Bergeon 6767-F jag skall köra på om jag vill byta länk/band på Rolex datejust och oyster perpetual? .. samt en del andra klockor.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Finns det någon tumregel eller guide vilket verktyg du behöver till olika länkar/storlekar på pins?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Köpte också en 6111. Första jag köpt så har inget att jämnföra med. Känns gedigen och har hittills funkat bra däremot.
 

Broke

Omega
2-Faktor
Klickade hem en ny 6767-f. Inte ångrat det. Känns mer gedigen än de som kostar 1/3 eller 2/3 av vad 6767-f.
 

differo

Cartier
Vad blir frakt med 'små' order från cousins? Jag har bara beställt större paket och då blir det inte särskilt billigt (ca 60e var det sist t.ex.). Har du bestält enstaka grejor @Compiss? Bra att veta för framtida beställningar.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vad blir frakt med 'små' order från cousins? Jag har bara beställt större paket och då blir det inte särskilt billigt (ca 60e var det sist t.ex.). Har du bestält enstaka grejor @Compiss? Bra att veta för framtida beställningar.
Nu var det ett tag sedan jag beställde därifrån men några Natoremmar, en eller två små mejslar och ett bandstiftsverkyg har jag för mig att frakten då låg på ca 100kr.
 

Timemachine_fi

Breitling
Bergeon tools are definately much better quality than chinese tools. Steel is much better quality (stronger). When you pay little bit more about good tools, after all you save money and time when you do not have buy new one to replace broken tool. You can find also very handy tool for shorten metal strap from Bergeon. Bergeon 7230 (bracelet pin remover).
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Har en bergeon 6767. Tycker dock att gaffeln knappt vill stanna kvar den gängar ju bara ur på en gång. Känns inte alls som någon vidare kvalité. Någon annan som är med om liknande? Eller kör ni bara på med loctite?
 
Topp