Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Berosa?!

Diskussion i 'Vintage' startad av Strindberg, 4 augusti 2014.

1. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

Vad fasen kollar jag på?
    Tips tack, jag har aldrig hört talas om märket.
    Klockan är i doublé, armbandet i 18K. Passar runt 18 cm handled, så det är ett herrur.

image.jpg

seikoswede, nifag, Kettil och 1 annan gillar detta.
  2. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Har inte en susning men tycker strukturen på tavlan är vacker och bandet stöddigt snyggt.;)

3. marconimotet

marconimotet Borgare

Från:
    Stockholm
    Har inte en aning om vad det är för något, men den är vrålsnygg!

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Fin är den! Inget att tillägga :)

5. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    posta en bild i vintagedelen av watchuseek, de har nog mer info om den, riktigt cool är den

6. China

China Guest

Trevlig och udda klocka, men lite lurig att identifiera. Gissningsvis en Engelsman, men jag kan ha fel då Berosa inte är något registrerat varumärke vad jag känner till. Är du nyfiken så bör det finnas märkningar i bakstycket, så att man kan se tillverkaren.

7. Strindberg
    Trådstartare

Strindberg Biskop

Inga vettiga märkningar. Verket är "maskingraverat" med swiss made och 17 jewels, och sedan är det graverat "Berosa" med -troligtvis- en manuell gravyrmaskin.
    På borttens utsida finns två nummer, utan vettiga svar på google. Verket ser väldigt simpelt ut, grovhugget och så vidare.

8. Kristiannorge

Kristiannorge Torpare

Den var speciell!

9. seikoswede

seikoswede Borgare

Svincool!

Hur stor, eller liten är den?

Jim