• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Berosa?!

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vad fasen kollar jag på?
Tips tack, jag har aldrig hört talas om märket.
Klockan är i doublé, armbandet i 18K. Passar runt 18 cm handled, så det är ett herrur.

image.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Har inte en susning men tycker strukturen på tavlan är vacker och bandet stöddigt snyggt.;)
 
C

China

Guest
Vad fasen kollar jag på?
Tips tack, jag har aldrig hört talas om märket.
Klockan är i doublé, armbandet i 18K. Passar runt 18 cm handled, så det är ett herrur.

Trevlig och udda klocka, men lite lurig att identifiera. Gissningsvis en Engelsman, men jag kan ha fel då Berosa inte är något registrerat varumärke vad jag känner till. Är du nyfiken så bör det finnas märkningar i bakstycket, så att man kan se tillverkaren.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Inga vettiga märkningar. Verket är "maskingraverat" med swiss made och 17 jewels, och sedan är det graverat "Berosa" med -troligtvis- en manuell gravyrmaskin.
På borttens utsida finns två nummer, utan vettiga svar på google. Verket ser väldigt simpelt ut, grovhugget och så vidare.
 
Topp