• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök hos Hq Milton

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Jag var i San Francisco för några veckor sedan och passade på att boka in ett besök hos Hq Milton. Väl där fick jag träffa Kazu som jobbar där och han visade mig en stor del av klockorna de hade inne för tillfället. Tyvärr tog jag inte de bästa bilderna och missade att fota en massa, men klockorna jag har fotat samt många fler finns att beskåda på deras hemsida. För er som har vägarna förbi rekommenderar jag ett besök :)

Tanken med besöket var att jag framförallt skulle kolla på DD’s eftersom jag är intresserad av att skaffa en. Väl där så fick jag kolla på alla DD’s de hade och det var allt från gammalt till nytt och eftersom jag inte har så stor kunskap om vintage och polering osv blev det väldigt svårt att avgöra om någon var värd att satsa på. Jag har nästan bara haft moderna Rolex så behöver läsa på lite mer samt klämma och känna på vintage för att känna mig bekväm.

Tjejen var med och enda klockan hon provade var en Air King som hon tjatar om än idag :p

Nog med snack! Här kommer de bilder jag tog :)

IMG_1297.jpg
IMG_1298.jpg
IMG_1299.jpg
IMG_1300.jpg
IMG_1301.jpg
IMG_1302.jpg
IMG_1303.jpg
IMG_1304.jpg
IMG_1307.JPG
IMG_1308.jpg
IMG_1309.jpg
IMG_1310.jpg

Brorsan till @jakob.dala s grim :)
IMG_1312.jpg
IMG_1314.jpg
IMG_1315.jpg
IMG_1319.jpg
IMG_1322.jpg
IMG_1324.jpg
IMG_1326.jpg
IMG_1327.jpg
IMG_1329.jpg
IMG_1331.jpg
IMG_1332.jpg
IMG_1334.jpg


/Oskar
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Så många fina klockor. Du köpte PN va? Skämt åsido. Tyckte vitgulds(?) day-dagen var snyggast på dig.
Suben var också cool beroende på pris men tråkigt med utbytta visare.
Air-kingen var grym på tjejen men varför tjatar hon på dig? Hon kan väl fan köpa den själv eller åtminstone betala halva. :hilarious:
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Fina klockor, nästan aldrig fel med YG DayDate. Du missade dock att fota den mest intressanta klocka, nedersta raden i mitten med blå urtavla:)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Mycket trevligt! :)
Så det blev inget köp?

Det blev tyvärr inget köp, kunde inte bestämma mig och blev nog lite väl exalterad efter att ha klämt på så mycket godis.

Så många fina klockor. Du köpte PN va? Skämt åsido. Tyckte vitgulds(?) day-dagen var snyggast på dig.
Suben var också cool beroende på pris men tråkigt med utbytta visare.
Air-kingen var grym på tjejen men varför tjatar hon på dig? Hon kan väl fan köpa den själv eller åtminstone betala halva. :hilarious:

Haha I wish! Håller själv med om att wg DD satt snyggt, den kändes också bäst på handleden. Beror säkert på att jag är van vid moderna klockor som sagt. Haha hon är nog inte beredd att lägga de pengarna på en klocka i dagsläget men vi får se i framtiden ;)

Fina klockor, nästan aldrig fel med YG DayDate. Du missade dock att fota den mest intressanta klocka, nedersta raden i mitten med blå urtavla:)

Ja, varför fotade jag inte den?? :( Men missade som sagt många, skulle haft gopron på huvudet så hade alla kommit med :p

Ser ju fantastiskt ut. Hoppas du slog till på lillebror grim.

Gjorde tyvärr inte det. Du ska inte slå till på den så din får en brorsa? :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tack för ett trevligt reportage! Jag skulle ha åkt till San Fransisco förra hösten men resan blev inställd. Hade varit väldigt roligt att göra ett besök på HQ Milton. Men det kommer säkert fler chanser i framtiden.

Hur mycket fanns hemma i lager, dvs. som man kunde kolla på direkt? Är det föranmälan som gäller eller kan man valsa in oanmäld?
 

UNO

Panerai
1. Mkt bra tjej, Air-King är det grymmaste Rolex producerat.

2. Svårt att gå till vintage efter att ha klivit över till nya länken(6 siffriga referenser) tycker iallafall jag.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tack för ett trevligt reportage! Jag skulle ha åkt till San Fransisco förra hösten men resan blev inställd. Hade varit väldigt roligt att göra ett besök på HQ Milton. Men det kommer säkert fler chanser i framtiden.

Hur mycket fanns hemma i lager, dvs. som man kunde kolla på direkt? Är det föranmälan som gäller eller kan man valsa in oanmäld?

Gillade San Fran i övrigt också så det hoppas jag att du får chansen att åka dit :)

De hade väldigt mycket klockor hemma, många fler än vad som fanns på hemsidan för tillfället då. Man måste föranmäla besök. De har ingen butik utan det är deras kontor man får besöka.

Riktigt trevliga bilder!
Kan ju inte låta bli att undra - vad missade du att fota...?

Ta en kik på deras hemsida så ska du se att det finns en hel del gott. Men missade helt att fota subs med datum.
 

Greven

Audemars
Verkligen intressant! Vilken guldgruva! Hur är prisbilden generellt på dinkorna där? Fick du en känsla av överpriser eller ligger de i en okej nivå?
 
Topp