• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök hos Mårtenssons Ur

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Något som är bättre än att förena nytta med nöje är att förena nöje med nöje, så när jag skulle ner och hämta upp motorcykeln från vintergaraget i Halmstad passade jag på att sammanstråla med @Beastie för att knalla in på Mårtenssons Ur (och guld).

image.jpeg

Vi började med att klämma på batteri-Breitling, senaste dagarna har jag haft Breitlingkli som sjutton. Jag har alltid velat testa en Aerospace men har inte kommit till skott. Med testa menar jag alltså äga. :)

image.jpeg
image.jpeg

Först ut, B55: Exospace, 46mm titan med hård kolbaserad svart yta, uppladdningsbart batteri. Stenhård!

image.jpeg
image.jpeg

Över till Aerospace Evo, 43mm titan, HAQ. Men vilken borde man välja? Svart (Night mission) är såklart coolast och bandet (tillverkat av CF?) var kanon men länk är ju också trevligt, speciellt om man ska bada. :nailbiting:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sjuk AR, steglöst justerbart band och matt boett. :hungry: I princip noll spel i vridringen också vilket jag uppskattar. :)

image.jpeg
image.jpeg

Bra länk, sedan Evo-uppdateringen har den längre länkbitar vilket jag tycker är snyggare. Länkinfästningen ser lite knas ut på bild men ser kanon ut IRL. Jag har gått från att tycka att Evon är för stor till att tycka att den är lagom.

Över till :omega:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Globemaster, Första Omegan med nya inre standarden "Master Chronometer" som får andra schweizare att skämmas lite. Trevlig piepan-tavla.

:seiko:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

GS, mumma såklart. Gullade lite med en SBGA001, 41mm, spring drive, 5-delad länk. En modell som funnits länge med fortfarande funkar kanon stilmässigt.

image.jpeg

Ananta, vågade inte klämma. ;)

image.jpeg
image.jpeg

Astron: GPS, solcellsladdad, titan, kronograf, Zaratzupolering. Bra skit.

image.jpeg

På nedre plan fanns de SEIKOs som inte riktigt platsade i finskåpet, men...

image.jpeg

...där gömde sig en SARB065, Cocktail time, vilken smygare! Den hade ju platsat in där uppe utan att behöva skämmas.

image.jpeg

En Sumo också!?! Hmmm. Säkert en av de sista som finns kvar där ute från innan de bytte tavla till X-tavlan, skynda dig och köp innan Beastie drar dit. ;)

image.jpeg

Dags att dra hem igen.

Tack Leif på Mårtenssons för trevligt omhändertagande!
Tack @Beastie för trevligt sällskap och tack Halmstad för att det inte regnade allt för mycket på vägen hem.

Förresten, hur många Hallänningar finns det på KS? Vore det kul med en GTG på Mårtenssons i höst?
 
Senast ändrad:

Maro

Audemars
Bra reportage Y! Jag kan inte släppa den där svarta, sjukt cool!

Halland här, hade vart perfekt med gtg där!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Mkt trevligt besök av @yonsson och trevligt bemötande på mårtenssons, vi fick även en snabb titt i urmakeri verkstaden. Mårtenssons har två egna urmakare som är utbildade på bla Breitling och omega mm.

Jag själv hängde mest vid Astron montern. Är sjukt sugen på en Astron.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Återigen, kul att träffas yonsson.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Kul läsning! Vad är Ananta? Aldrig hört talas om innan?

Riktigt snygg cykel också! En svart Evo är ju ett självklart val till den!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul läsning! Vad är Ananta? Aldrig hört talas om innan?

Riktigt snygg cykel också! En svart Evo är ju ett självklart val till den!
Ananta är "nästan-GS skulle man kunna säga, SEIKO testar en hel del grejer på Ananta, Zaratzupolering, ibland spring drive osv. Ofta stora och galna designer, påminner en del om Galante. Lite oklar linje, vissa grejer är grymma, andra mest konstiga.

Är den i produktion fortfarande? Den var väl limiterad?
Ingen aning, trodde Evo släpptes typ 2015? Borde väl gå att jaga fatt en om man jagar lite (om man vill alltså).
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Klockträff i Halmstad i sommar är en klockren idé!
Men det är 42mm du behöver för att få den där sköna perfekta känslan! E79362 that is!
Fotor_146203998013749.jpg

Tack för trevligt reportage!
 

Daruvar

Cartier
Jag bor i Halmstad! Var påväg in på Mårtenssons idag men sällskapet ( läs chefen) hade andra planer! En gtg på Mårtenssons hade varit riktigt trevligt!
 

N.Bathes

Cartier
Något som är bättre än att förena nytta med nöje är att förena nöje med nöje, så när jag skulle ner och hämta upp motorcykeln från vintergaraget i Halmstad passade jag på att sammanstråla med @Beastie för att knalla in på Mårtenssons Ur (och guld).

image.jpeg

Vi började med att klämma på batteri-Breitling, senaste dagarna har jag haft Breitlingkli som sjutton. Jag har alltid velat testa en Aerospace men har inte kommit till skott. Med testa menar jag alltså äga. :)

image.jpeg
image.jpeg

Först ut, B50: HAQ (thermokompenserad kvartsare), 46mm titan med hård kolbaserad svart yta, uppladdningsbart batteri. Stenhård!

image.jpeg
image.jpeg

Över till Aerospace Evo, 43mm titan, HAQ. Men vilken borde man välja? Svart (Night mission) är såklart coolast och bandet (tillverkat av CF?) var kanon men länk är ju också trevligt, speciellt om man ska bada. :nailbiting:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sjuk AR, steglöst justerbart band och matt boett. :hungry: I princip noll spel i vridringen också vilket jag uppskattar. :)

image.jpeg
image.jpeg

Bra länk, sedan Evo-uppdateringen har den längre länkbitar vilket jag tycker är snyggare. Länkinfästningen ser lite knas ut på bild men ser kanon ut IRL. Jag har gått från att tycka att Evon är för stor till att tycka att den är lagom.

Över till :omega:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Globemaster, Första Omegan med nya inre standarden "Master Chronometer" som får andra schweizare att skämmas lite. Trevlig piepan-tavla.

:seiko:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

GS, mumma såklart. Gullade lite med en SBGA001, 41mm, spring drive, 5-delad länk. En modell som funnits länge med fortfarande funkar kanon stilmässigt.

image.jpeg

Ananta, vågade inte klämma. ;)

image.jpeg
image.jpeg

Astron: GPS, solcellsladdad, titan, kronograf, Zaratzupolering. Bra skit.

image.jpeg

På nedre plan fanns de SEIKOs som inte riktigt platsade i finskåpet, men...

image.jpeg

...där gömde sig en SARB065, Cocktail time, vilken smygare! Den hade ju platsat in där uppe utan att behöva skämmas.

image.jpeg

En Sumo också!?! Hmmm. Säkert en av de sista som finns kvar där ute från innan de bytte tavla till X-tavlan, skynda dig och köp innan Beastie drar dit. ;)

image.jpeg

Dags att dra hem igen.

Tack Leif på Mårtenssons för trevligt omhändertagande!
Tack @Beastie för trevligt sällskap och tack Halmstad för att det inte regnade allt för mycket på vägen hem.

Förresten, hur många Hallänningar finns det på KS? Vore det kul med en GTG på Mårtenssons i höst?
Där var jag Ju också idag vid 13-Tiden......
 

_jonte

Patek
Kul modeller från Breitling! Exospace ser ju faktiskt coolast ut, men lite stor på 46mm? Evo riktigt bra med, särskilt den svarta. Gillar faktiskt modellen med gul tavla med, grym sommarklocka.

Provade ni Cockpit-modellerna med?
asset-version-f1b77b5514-cockpit-b5_002-1.jpg

vb501022-bd41-154s-v20bsa2.jpg

asset-version-6b1fca28cd-cockpit-b50-lumineux-var1.jpg

vb50105t-i525-155s-v20dsa2.jpg
 
Senast ändrad:

Stein

Cartier
Bra reportage! Kommer från Halmstad men bor numera i Stockholm så fet var lite extra kul för mig att se :)
 
Topp