• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök på NK Details GBG idag...

Carlton

Cartier
Vid ointresse brukar jag be dom suga k*k och gå därifrån.


J
Önskar jag körde samma taktik när jag lämnade in min klocka för service på rob. För inte fan visade de något som helst intresse när jag var där. Efter att ha läst alla andras omdömen antar jag att jag var undantaget och inte regeln.
 
Önskar jag körde samma taktik när jag lämnade in min klocka för service på rob. För inte fan visade de något som helst intresse när jag var där. Efter att ha läst alla andras omdömen antar jag att jag var undantaget och inte regeln.

Ska till Rob för första gången nästa vecka. Snacka översyn på Speedy reduced. Tips på hur man får en fin relation?
 

Kson

Patek
2-Faktor
Önskar jag körde samma taktik när jag lämnade in min klocka för service på rob. För inte fan visade de något som helst intresse när jag var där. Efter att ha läst alla andras omdömen antar jag att jag var undantaget och inte regeln.

Tråkigt! Har själv inte besökt Rob men den uppfattning jag fått har personalen ett bra bemötande men som sagt inte varit där.
 

16610

Patek
2-Faktor
Håller med ang personal. När jag varit där typ 100 ggr så har jag alltid fått be om ursäkt för att jag varit där och kollat på klockor. Kommer inte köpa något där...
 

joF

Panerai
Jag har faktiskt samma bild av NK uppe i Stockholm. Riktigt snorkig personal. Inte otrevlig egentligen, men dom kändes bara oäkta.

På Nymans och Rob E har jag alltid fått bra bemötande trots att jag sällan köper :)
 

Apansson

Torpare
Märkligt. Jag har alltid blivit bra bemött på NK i Stockholm, dock okunnig personal. På nymans och Bo Berggren har de alltid varit otrevliga, kanske för att jag är ung. Bästa butikerna är Rob E och Krons!
 

UNO

Panerai
Var på NK Stockholm i veckan.
IWC intränga i ett hörn och tant expedit berättade att mest "rätt" var en gammal och lite klocka typ Omega ?

Ingen tog notis om mig trots jag välklädd men jag gick ju bara in för att titta på IWCerna när jag passerade.

Trist ställe som lever på Ryska turister.
 

vonhall

Rolex
Har själv alltid blivit bra bemött på NK. Fast som jag har sagt i en tidigare tråd så har man haft en del att önska vad gäller deras kunskap om vad de säljer.
Jarl Sandin är nog den affären som jag håller högst i Göteborg. Tyvärr så ju inte alla affärerna samma sortiment för då hade det varit lättare att välja affär :)

Skall man hitta en affär i Göteborg och hitta snorkig och okunnig personal så åker man till Frölunda torg :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har själv alltid blivit bra bemött på NK. Fast som jag har sagt i en tidigare tråd så har man haft en del att önska vad gäller deras kunskap om vad de säljer.
Jarl Sandin är nog den affären som jag håller högst i Göteborg. Tyvärr så ju inte alla affärerna samma sortiment för då hade det varit lättare att välja affär :)

Skall man hitta en affär i Göteborg och hitta snorkig och okunnig personal så åker man till Frölunda torg :D

Jarl Sandin är tveklöst bäst.
Bergströms blir dock bättre och bättre.
 

Kakob

Cartier
Håller helt med om JS, riktigt trevlig personal på klockavdelningen, inga förutfattade meningar och ingen press. Har aldrig köpt något där, men vart och klämt på lite olika, skitjobbig kund med andra ord, de är alltid trevliga oavsett.
 

hollow123

Rolex
Har själv alltid blivit bra bemött på NK. Fast som jag har sagt i en tidigare tråd så har man haft en del att önska vad gäller deras kunskap om vad de säljer.
Jarl Sandin är nog den affären som jag håller högst i Göteborg. Tyvärr så ju inte alla affärerna samma sortiment för då hade det varit lättare att välja affär :)

Skall man hitta en affär i Göteborg och hitta snorkig och okunnig personal så åker man till Frölunda torg :D
Faktum är att jag o min flickvän var där för någon vecka sedan, minns ej vad affären som har bla. Omega heter... Men vi kommer in 2 säljare står o pratar med varandra, får inget hej eller något. Får gå fram till disken och ta kontakt och höra mig för om lite priser för service på min Seamaster pro. Väl där när jag blev vidarepassad till urmakaren var han grymt trevlig men säljarnas attityd och brist på kunskap var ett stort minus i min bok.
 

Laurentius

Cartier
Även jag måste rekommendera Bergströms. Jag var där med en vän och tittade på olika klockor och vi fick ett riktigt trevligt bemötande av en ung man men å andra sidan är det väl inte för mycket begärt heller!?!
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Håller med helt! Finns dock en herre som jobbar där ibland som är bra....han jobbar dock sällan, typ sist tisdagen i november under skottår!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Visst är det tråkigt med säljare som dömmer kunder efter deras klädsel men att stövla in i mysbrallor eller träningsoverall (säkert i kombination med trätofflor) till en bilhandlaren och hoppas på att få ett seriöst bemötande då tycker jag faktiskt att man har sig själv att skylla. :stop:

Sen har jag hört denna historia i så många olika former så jag har svårt att tro på att folk verkligen gör så. :eek: Eller detta kanske är ett vanligt fenomen? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har alltid blivit trevligt bemött på NKs klockavdelning, eller rättare sagt aldrig blivit otrevligt bemött. De verkar inte så intresserade av att sälja och de verkar inte så kunniga, men otrevliga har de aldrig varit.
 

Belic

Cartier
Brukar dra några vänder ibland på luncherna i Stockholm.

På NK är dom extremt okunniga men man får de man ber om osv. Att det finns något jävla kölappssystem är skamlöst.
Krons har jag goda erfarenheter ifrån, säger inte alltid hej men om man söker kontakt så uppfattar dom de och är hjälpsamma.
Franks ur är ett riktigt skitställe, noll kontakt med säljarna, dom står o snackar skit med varandra o bryr sig inte ett jävla skit.
Rob är hjälpsamma och den asiatiska damen hjälpte mig snyggt och smidigt med ett serviceärende.
Nymans beror lite på, kommer jag in med kostym är de hjälpsamma annars inte. Första gången jag var där plockade någon säljare fram en 42mm Panerai i roseguld och tog bort plasten osv, då kände man sig uppskattad.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Brukar dra några vänder ibland på luncherna i Stockholm.

På NK är dom extremt okunniga men man får de man ber om osv. Att det finns något jävla kölappssystem är skamlöst.
Krons har jag goda erfarenheter ifrån, säger inte alltid hej men om man söker kontakt så uppfattar dom de och är hjälpsamma.
Franks ur är ett riktigt skitställe, noll kontakt med säljarna, dom står o snackar skit med varandra o bryr sig inte ett jävla skit.
Rob är hjälpsamma och den asiatiska damen hjälpte mig snyggt och smidigt med ett serviceärende.
Nymans beror lite på, kommer jag in med kostym är de hjälpsamma annars inte. Första gången jag var där plockade någon säljare fram en 42mm Panerai i roseguld och tog bort plasten osv, då kände man sig uppskattad.

Att kalla Siri på Rob dam är allt bra taskigt..
 
Topp